Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer online bestedingen in 2002

Nederlandse adverteerders hebben vorig jaar meer geld uitgegeven aan reclame op Nederlandse internetsites. De nettobestedingen zijn ten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit cijfers van het Nederlandse IAB (Internet Advertising Bureau) in samenwerking met BBC de Media en Reclamebank. De organisatie baseert zich op gegevens van de belangrijkste marktpartijen op internet, zoals MSN, Adlink, IP en Tiscali. Ruim de helft van de bestedingen komt uit banners en skycrapers, verticale banners. Ondanks de groei blijft het nettobedrag voor online advertenties, voor zover bekend, nog maar 1,5 à 2 procent uitmaken van de totale bestedingen in deze branche.

related partner content for mobile comes here

Igor Beuker, directeur van IAB Nederland, zei blij te zijn met de toename en meent dat de online markt uit het dal klimt. Vergelijkingen met de internethype, eind jaren negentig, zijn volgens hem niet te maken. ‘Resultaten werden toen vermeld op basis van de tarieven en niet op wat daadwerkelijk was ontvangen. Daar zit een groot verschil tussen.'

Cijfers over de bestedingen in 2003 heeft IAB Nederland nog niet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in