Meer online bestedingen in 2002


Dat blijkt uit cijfers van het Nederlandse IAB (Internet Advertising Bureau) in samenwerking met BBC de Media en Reclamebank. De organisatie baseert zich op gegevens van de belangrijkste marktpartijen op internet, zoals MSN, Adlink, IP en Tiscali. Ruim de helft van de bestedingen komt uit banners en skycrapers, verticale banners. Ondanks de groei blijft het nettobedrag voor online advertenties, voor zover bekend, nog maar 1,5 à 2 procent uitmaken van de totale bestedingen in deze branche.
Igor Beuker, directeur van IAB Nederland, zei blij te zijn met de toename en meent dat de online markt uit het dal klimt. Vergelijkingen met de internethype, eind jaren negentig, zijn volgens hem niet te maken. ‘Resultaten werden toen vermeld op basis van de tarieven en niet op wat daadwerkelijk was ontvangen. Daar zit een groot verschil tussen.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSCijfers over de bestedingen in 2003 heeft IAB Nederland nog niet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid