Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandeel Grolsch gelijk gebleven

Het marktaandeel van Grolsch is in 2001 gelijk gebleven omdat er naast positieve effecten sprake was van een teruggelopen afzet van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Positief was dat Grolsch in de tweede helft van 2001 met de pils 30 cl flesverpakking en de speciaalbieren haar oorspronkelijke marktaandeel van voor de vuurwerkramp weer bereikte. 'De in 2001 herwonnen marktaandelen zullen pas in 2002 volledig tot uitdrukking komen in de afzetcijfers,' aldus de Enschedese brouwer. De bierconsumptie daalde in Nederland overigens met 1.6 pct ten opzichte van 2000.Uitgaande van gemiddelde weersomstandigheden verwacht Grolsch dat de Nederlandse biermarkt in 2002 in omvang gelijk zal zijn aan die in 2001. Maar het marktaandeel groeit dus dit jaar. In het buitenland wordt voortgaande groei verwacht in het Verenigd Koninkrijk en de andere focuslanden. In de VS wordt 2002 het eerste jaar binnen het vijfjarenprogramma dat inzet op een verdubbeling van de afzet. Derhalve wordt dit een jaar van sterke groei daar.

related partner content for mobile comes here

Grolsch heeft in 2001 wereldwij met het Grolschmerk een verkoopvolume van 2,95 miljoen hectoliter en een totale nettowinst van 28,6 miljoen euro gerealiseerd. 'Volume en winst liggen hiermee op nooit eerder bereikte niveaus', aldus het bericht. De nettowinst is 6 pct hoger dan in 2000, het verkoopvolume steeg 6 pct).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in