Reclame Voorlichtingsbureau Vlees misleidend
De Reclame Code Commissie vindt de reclame van het Voorlichtingsbureau Vlees in het jongerenblad Break Out misleidend. Daarmee stelt ze de…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
In 'fotoroman'-reclame 'De Meesterkok' vallen meisjes bij bosjes voor een jongen, sinds hij gerechten met varkensvlees van het merk PVE/IKB voor hen kookt. ‘Dat heb je nodig om je fit te voelen. Dit ijzer zit alleen in vlees', aldus de reclame. Wakker Dier vindt dat des te kwalijker aangezien het gericht is op jongeren. Volgens de stichting blijf je net zo gezond en fit door plantaardig ijzer te eten. De RCC is het hiermee eens, en besloot dat het Voorlichtingsbureau Vlees en Break Out! niet op deze manier reclame mogen maken.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid