Meer ‘media-efficiency’ bij Unilever


FitzGerald is de Britse collega van Antony Burgmans. Volgens AdAgeGlobal heeft Unilever wereldwijd het aantal netwerken verminderd van rond 30 naar twee (WWP Group en Interpublic Group of Companies), de media-inkoopkracht vergroot na de overname van Bestfoods, de focus op minder merken gelegd en lagere tarieven (15-20 pct minder) bewerkstelligd, waardoor de marketinginvesteringen meer efficiënt zijn geweest.
De Anglo-Nederlandse fmcg-marketeer heeft 6.8 miljard euro in de marketing van zijn merken gestopt vorig jaar, meldt AdAgeGlobal. De bedoeling is dat Unilever in 2004 liefst17 pct van de omzet zal uitgeven aan marketing. Dat is 2 pct meer dan eerder werd aangenomen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet feit dat Unilever minder aan marketing heeft uitgegeven vorig jaar komt ook door het feit dat ‘big spender’ Elizabeth Arden is verkocht, terwijl Bestfoods een relatieve ‘low spender’ was.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid