Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer ‘media-efficiency’ bij Unilever

Unilever, een der grootste adverteerders ter wereld, heeft zijn reclame-uitgaven in 2001 verminderd, maar wist toch zijn ‘share of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

FitzGerald is de Britse collega van Antony Burgmans. Volgens AdAgeGlobal heeft Unilever wereldwijd het aantal netwerken verminderd van rond 30 naar twee (WWP Group en Interpublic Group of Companies), de media-inkoopkracht vergroot na de overname van Bestfoods, de focus op minder merken gelegd en lagere tarieven (15-20 pct minder) bewerkstelligd, waardoor de marketinginvesteringen meer efficiënt zijn geweest.

related partner content for mobile comes here

De Anglo-Nederlandse fmcg-marketeer heeft 6.8 miljard euro in de marketing van zijn merken gestopt vorig jaar, meldt AdAgeGlobal. De bedoeling is dat Unilever in 2004 liefst17 pct van de omzet zal uitgeven aan marketing. Dat is 2 pct meer dan eerder werd aangenomen.

Het feit dat Unilever minder aan marketing heeft uitgegeven vorig jaar komt ook door het feit dat ‘big spender’ Elizabeth Arden is verkocht, terwijl Bestfoods een relatieve ‘low spender’ was.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in