Overslaan en naar de inhoud gaan

Online adverteren verhoogt effectiviteit van campagne

Uit onderzoek in de Verenigde Staten is gebleken dat online adverteren een significante verhoging van de effectiviteit van een totale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek, een van de eerste waarin online adverteren is bestudeerd in samenhang met een totale advertentiecampagne, werd uitgevoerd in samenwerking met Unilever Home & Personal Care. Conclusies van het onderzoek luiden onder meer dat voor consumentenmerken een verhoging van online adverteren een verbetering in brand awareness en aankoopintentie laat zien. Verder blijkt dat online adverteren de effeciviteit van branding een impuls kan geven. Zo zorgde het verhogen van het aantal online impressies van 6 naar 12 gedurende zes weken voor een verhoging van de effectiviteit van de branding van Dove Nutrium Bar met 42%. Ten opzicht van RTV en print blijkt online adverteren over het algemeen het meest kostenefficiënt te zijn.

related partner content for mobile comes here

IAB heeft besloten op grond van deze resultaten een vervolgstudie te doen met meer dan 15 uitgevers en zes grote merken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in