Overslaan en naar de inhoud gaan

Kleine mensen, grote uitgaven

Zakgeld is ook niet meer wat het geweest is. Het is veel meer. Het ‘inkomen’ van kinderen en jongeren is de laatste jaren sterker…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De allerkleinsten in Duitsland beschikken maandelijks gemiddeld over 50 mark aan zakgeld en cadeaugeld, wat in snoep en speelgoed wordt omgezet. De ‘ouderen’ besteden enkele honderden marken aan kleding en mobiele telefoonrekeningen. Veel bedrijven zitten dan ook achter het (tweecijferige) miljardenvermogen van de Duitse jeugd aan.Dus is het goed nieuws dat de meeste jongeren, volgens onderzoek, positief staan tegenover reclame, op voorwaarde dat die grappig, eerlijk, informatief en onderhoudend is. Het topmedium blijft televisie, een geliefde vrijetijdsbesteding. Maar er wordt ook vlijtig gelezen: 80% van de jongens en meisjes leest tijdschriften en boeken. De totaaloplage van jongerenbladen en het aantal titels groeit gestaag, al leidt de opkomst van nieuwe titels vaak tot afnemende oplages bij gevestigde titels. Verder zijn mobiele telefoons, computers en internet geduchte concurrenten voor de bladen. En dat is natuurlijk goed nieuws voor de telecommunicatiebranche. De toekomstige ontvangers van mobiele reclame zullen naar verwachting tamelijk jong zijn; volgens specialisten zijn bij deze doelgroep televisieachtige bereikscijfers haalbaar.

related partner content for mobile comes here

Keerzijde is dat, ongeacht hoeveel de doelgroep hoort, ziet of leest, het aantal met reclame bereikbare kinderen en jongeren afneemt. Dat is niet de schuld van reclame, maar van continu dalende geboortecijfers.

< SIZE=1>Bron: Werben & verkaufen<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in