Kleine mensen, grote uitgaven
De allerkleinsten in Duitsland beschikken maandelijks gemiddeld over 50 mark aan zakgeld en cadeaugeld, wat in snoep en speelgoed wordt omgezet. De ‘ouderen’ besteden enkele honderden marken aan kleding en mobiele telefoonrekeningen. Veel bedrijven zitten dan ook achter het (tweecijferige) miljardenvermogen van de Duitse jeugd aan.Dus is het goed nieuws dat de meeste jongeren, volgens onderzoek, positief staan tegenover reclame, op voorwaarde dat die grappig, eerlijk, informatief en onderhoudend is. Het topmedium blijft televisie, een geliefde vrijetijdsbesteding. Maar er wordt ook vlijtig gelezen: 80% van de jongens en meisjes leest tijdschriften en boeken. De totaaloplage van jongerenbladen en het aantal titels groeit gestaag, al leidt de opkomst van nieuwe titels vaak tot afnemende oplages bij gevestigde titels. Verder zijn mobiele telefoons, computers en internet geduchte concurrenten voor de bladen. En dat is natuurlijk goed nieuws voor de telecommunicatiebranche. De toekomstige ontvangers van mobiele reclame zullen naar verwachting tamelijk jong zijn; volgens specialisten zijn bij deze doelgroep televisieachtige bereikscijfers haalbaar.
Keerzijde is dat, ongeacht hoeveel de doelgroep hoort, ziet of leest, het aantal met reclame bereikbare kinderen en jongeren afneemt. Dat is niet de schuld van reclame, maar van continu dalende geboortecijfers.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta<#FONT SIZE=1>Bron: Werben & verkaufen<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid