Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketingbureau koopt EK-rechten

De UEFA heeft de tv-rechten voor het EK-voetbal van 2008 in Oostenrijk en Zwitserland verkocht aan het marketingbureau Sportfive. Daarmee…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tot nu toe werd steeds gekozen voor de EBU, de vertegenwoordiger van de publieke omroepen. Volgens een woordvoerder gaat het om een bedrag van 600 miljoen euro. Dat betekent dat de UEFA ongeveer 20 procent meer binnenhaalt dan bij het EK in Portugal, vorig jaar.

related partner content for mobile comes here

Door de keus voor Sportfive krijgen ook commerciële zenders de mogelijkheid het EK te gaan uitzenden. Lars-Christer Olsson, hoofd van de betreffende commissie van de UEFA, onderstreepte dat fans in elk geval hun eigen nationale elftal op een open net te zien krijgen. Niet uitgesloten is dat de andere duels in het desbetreffende land bij een betaalzender terecht komen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in