Marketingbureau koopt EK-rechten
De UEFA heeft de tv-rechten voor het EK-voetbal van 2008 in Oostenrijk en Zwitserland verkocht aan het marketingbureau Sportfive. Daarmee…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Tot nu toe werd steeds gekozen voor de EBU, de vertegenwoordiger van de publieke omroepen. Volgens een woordvoerder gaat het om een bedrag van 600 miljoen euro. Dat betekent dat de UEFA ongeveer 20 procent meer binnenhaalt dan bij het EK in Portugal, vorig jaar.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Door de keus voor Sportfive krijgen ook commerciële zenders de mogelijkheid het EK te gaan uitzenden. Lars-Christer Olsson, hoofd van de betreffende commissie van de UEFA, onderstreepte dat fans in elk geval hun eigen nationale elftal op een open net te zien krijgen. Niet uitgesloten is dat de andere duels in het desbetreffende land bij een betaalzender terecht komen (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid