Cadbury wil account consolideren
Cadbury-Schweppes overweegt consolidatie van het 500 miljoen pond tellende wereldwijde reclameaccount bij één bureaunetwerk.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De fabrikant van onder meer frisdrank en chocolade heeft de netwerken die Cadbury op de klantenlijst hebben staan, gevraagd hoe deze conflictmijdend met zijn merken kunnen omgaan. Ook wil het concern kosten besparen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
In 2002 ging al een groot deel van de Cadbury-merken naar Publicis in een aantal belangrijke markten. Maar de Franse bureaugroep werkt ook voor Coca-Cola en daarom is het moeilijk voor Publicis om Schweppes-merken als 7-Up en Dr Pepper toe te voegen als klant. Young & Rubicam heeft van Schweppes nu een groot deel in handen. Ook McCann Erickson (dat ook Coca-Cola al als klant heeft) werkt voor Cadbury-Schweppes.
Het media-account zou niet herzien worden, meldt Brandrepublic.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid