Overslaan en naar de inhoud gaan

Cadbury wil account consolideren

Cadbury-Schweppes overweegt consolidatie van het 500 miljoen pond tellende wereldwijde reclameaccount bij één bureaunetwerk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De fabrikant van onder meer frisdrank en chocolade heeft de netwerken die Cadbury op de klantenlijst hebben staan, gevraagd hoe deze conflictmijdend met zijn merken kunnen omgaan. Ook wil het concern kosten besparen.

related partner content for mobile comes here

In 2002 ging al een groot deel van de Cadbury-merken naar Publicis in een aantal belangrijke markten. Maar de Franse bureaugroep werkt ook voor Coca-Cola en daarom is het moeilijk voor Publicis om Schweppes-merken als 7-Up en Dr Pepper toe te voegen als klant. Young & Rubicam heeft van Schweppes nu een groot deel in handen. Ook McCann Erickson (dat ook Coca-Cola al als klant heeft) werkt voor Cadbury-Schweppes.
Het media-account zou niet herzien worden, meldt Brandrepublic.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in