Overslaan en naar de inhoud gaan

Lewis PR wint European Excellence Award 2011 voor SIRE campagne

De Beurs van Berlage in Amsterdam was 8 december j.l. het decor voor de prijsuitreiking van de European Excellence Awards 2011,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het was de vijfde keer dat er zo’n prijzenregen over de Europese communicatiebranche viel, verdeeld over maar liefst 58 (!) categorieën, van website tot cultuurverandering, van fusie via crisis tot event, en beste campagne van een land, met in elke categorie 5 genomineerden. Alleen al 290 genomineerde inzendingen dus, afkomstig uit heel Europa. Dat is nog eens iets anders dan onze Communicatieman/vrouw van het jaar met 3 genomineerden.

related partner content for mobile comes here

De jury bestond niet voor niets uit 34 personen, met vanuit Nederland Hans Koeleman van KPN en Herbert Heitmann van Shell. De organisatoren hadden er een gelikt evenement van gemaakt, à la de Oscaruitreikingen. In drieëneenhalf uur werden de 58 prijzen uitgereikt, met als hoogtepunt de prijs voor de beste campagne van Europa 2011, die naar Nederland (SIRE) ging. Ondanks de forse prijs (€ 320 voor een plaats aan tafel), zat de zaal bomvol. Wie genomineerd is, wil aanwezig zijn. Geen wonder dat de zaal met pakweg 500 communicatieprofessionals binnen een paar minuten kookte.

Het Muziekcentrum van de omroep won twee prijzen voor de campagne 'Please, don’t stop the Music', een campagne tegen de bezuiniging op de omroeporkesten; eerder waren zij al geworden bij Pauw en Witteman. Philips won ook twee prijzen, maar voor verschillende campagnes: voor een op Bulgarije gerichte campagne 'Soulhunters', en voor het meest innovatieve meetsysteem, een 24/7 media coverage systeem. “Op deze manier naar media coverage kijken is voor ons cruciaal voor een andere manier van werken: vooruitkijken (outcome) versus achteromkijken (output) waarbij we clippings en AVE’s (advertentie waarde van media aandacht) nu eens definitief achter ons moeten laten”, aldus André Manning van Philips.

SIRE, ten slotte, won met bureau Lewis PR in de categorie social media en kreeg bovendien de hoofdprijs voor de beste Europese campagne van 2011 met 'Ik ben er nog', een campagne die ons in 2010 heeft geprobeerd bewust te maken van het feit dat een op de vier Nederlanders het contact met een dodelijk zieke laat verwateren. Alle campagne-onderdelen leidden naar een interactief platform waar dodelijk zieken en hun omgeving samen konden komen. Een prachtige combinatie van klassieke en social media met grote impact, aldus de jury.

Het wereldwijde communicatieadviesbureau Grayling ontving deze avond in Amsterdam de award voor 'Bureau van het Jaar'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in