SNS Bank wint Financial Marketing Award


Winnaar SNS Bank heeft volgens de jury in 2007 veranderingen ingezet, waarbij de roots van de bank het vertrekpunt zijn geweest. Koornneef: ‘Aan de basis stond de visie dat de mogelijkheden voor banken om te concurreren op prijs en product beperkter werden. Dit betekende dat de bediening van de klant zich steeds meer zou moeten richten op distributie en servicemogelijkheden. De bank die snel, simpel, tegen lagere kosten en via een mix van kanalen, een goed assortiment én goede dienstverlening de klant aan zich weet te binden, legt een gezonde basis voor de toekomst. Met daarbij de gedachte dat ook het ‘menselijke gezicht’ bijzonder belangrijk is.’
Jury-oordeel
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSJuryvoorzitter Roland van Kralingen (Innoa) over de winnaar: ‘Met het in ere houden van haar DNA, namelijk het helpen van klanten om financieel zelfstandig te opereren, heeft SNS Bank laten zien hoe een oud maar relevant gedachtegoed op een succesvolle manier naar het heden kan worden gebracht. Aan de basis hiervan stond de visie dat de mogelijkheden voor banken om te concurreren op prijs en product beperkter werden. Dit betekende dat de bediening van de klant zich steeds meer zou moeten richten op distributie en servicemogelijkheden. De bank die snel, simpel, tegen lagere kosten en via een mix van kanalen, een goed assortiment en goede dienstverlening de klant aan zich weet te binden, legt een gezonde basis voor de toekomst. Met daarbij de gedachte dat ook het ‘menselijk gezicht’ bijzonder belangrijk is. Deze grote veranderingen heeft SNS Bank in de daarop volgende jaren succesvol geïmplementeerd. Waarbij zij – veelal tegen de stroom in – op een onderscheidende manier heeft geïnvesteerd in haar dienstverlening en discutribiekracht. De jury is van mening dat SNS Bank door een consistente lijn en het centraal zetten van de klant er in is geslaagd om de bank klaar te maken voor de toekomst. Dat SNS Bank moet opereren in de context van SNS Reaal kan haar niet kwalijk worden genomen, en dat deze context niet optimaal is, is een juiste vaststelling. Dat doet echter niets af aan het succes van SNS Bank. Het geeft het zelfs meer glans.’
De jury had uit twintig kandidaten een drietal categoriewinnaars benoemd, die meedongen naar de eindoverwinning. In de categorie ‘introductie van een nieuw product/dienst/concept’ werd ABN Amro uitgeroepen tot winnaar, in de categorie ‘marketingactie/campagne gericht op de vergroting van marktaandeel’ was dat Triodos en overall winnaar SNS Bank won de categorie ‘herintroductie/herpositionering van een bestaand product/dienst’.
Foto: Arie Koornneef (links) en Tom Timmerman nemen de award in ontvangst.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid