Overslaan en naar de inhoud gaan

Ikea heeft duurzaamste imago

Voor het tweede jaar op rij heeft Ikea het meest duurzame imago van Nederland, zo blijkt uit de Sustainable Image Index 2011.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hiervoor zijn tweeduizend mensen ondervraagd naar hun beleving van duurzaamheid. Volgens het onderzoek heeft Ikea dit imago te danken aan goede prestaties met betrekking tot de omgeving, mensen, visie en product en service.

related partner content for mobile comes here

HEMA staat voor de tweede keer op rij op de tweede plaats. Bol.com is nieuw in de top-5 en staat op nummer drie. Onderaan de ranking vinden we Het Rijk(40), SNS Reaal(39) en NS (38). Het onderzoek is dit jaar voor het eerst ook uitgevoerd in Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. Gemiddeld staat Ikea in West-Europa op de hoogste plek. Philips staat op nummer twee en Apple op nummer drie.

Duurzaamheid is voor consumenten in alle landen belangrijk, al zijn er verschillen. In Frankrijk vindt men stabiliteit, innovatie en verantwoordelijkheid belangrijk. In Duitsland staat zorg voor de omgeving meer centraal. In Groot-Brittannië speelt financiële stabiliteit en compensatie een grote rol en in Nederland is de menselijke factor weer wat belangrijker.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in