'Nieuwe strategie Hyves slaat aan'


Hyves werkt nu samen met dagblad Spits. De nieuwe strategie houdt onder meer in dat het Hyves onderdeel Nu & Straks wordt verrijkt met content zoals polls en video's. Daarbij wordt vooral de nadruk gelegd op nieuws, entertainment en sport. Na de eerste maand waren er al zo'n 5 miljoen pageviews per dag
Of dit ook resulteert in meer bezoektijd op de site, kon De Vries overigens nog niet zeggen. 'De signalen zijn bemoedigend, maar het is nog te kort tijd om hier iets over te zeggen.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Hyves heeft momenteel 6,9 miljoen unieke bezoekers per maand. Dat is 14% minder dan In de hoogtijdagen, toen de site 7,8 miljoen bezoekers trok. 'Maar deze daling is niet meer dan logisch gezien de opkomst van andere social media.'
Ondanks het gedaalde bereik, is Hyves nog steeds goed voor 7% van de tijd die op internet wordt gespendeerd. De Vries schrijft dit toe aan een veranderend gebruik. Waren Hyvers in de eerste jaren vooral bezig met het zoeken en bekijken van profielen van vrienden, tegenwoordig vinden ze de belangrijkste informatie op de homepage. De meeste tijd spenderen ze nu aan het spelen van spelletjes.
Over de commerciële plannen kon De Vries weinig informatie geven. Hij beperkte zich tot een verwijzing naar de financiële resultaten van TMG, waaruit blijkt dat Hyves een wezenlijke bijdrage levert aan het rendement. De inkomsten komen vooral uit 'sociaal geïntegreerde campagnes. 'Daarvan hebben we er afgelopen jaar vijfhonderd gebouwd. Dat zorgt voor een stabiele basis.'
Hyves wil verder op de ingezette weg. Nu & Straks zal meer gepersonaliseerd worden voor meer relevantie. Een van de beter lopende initiatieven is een samenwerking met Eredivisie Live waarbij gebruikers uitslagen voorspellen van voetbalwedstrijden. Voorspellen zal worden uitgerold naar andere thema’s, de Huiskamerconcerten zullen toegankelijk worden voor een breder publiek. En tot slot zal Hyves een meer open platform worden, zodat iedereen kan deelnemen aan de discussies, ook mensen die niet lid zijn van Hyves. In de zomer gaat Hyves zich richten op het EK voetbal in Polen en Oekraïne en de Olympische Spelen in Londen. Daarbij wordt onder meer samengewerkt met de sportredactie van De Telegraaf.
Hieronder de diapresentatie van De Vries met daarin de nodige cijfers en kengetallen.
Hyves pers update 011211
View more presentations from Hyves
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid