Overslaan en naar de inhoud gaan

'Nieuwe strategie Hyves slaat aan'

De nieuwe strategie van Hyves die ruim 2 maanden geleden werd ingezet, slaat aan bij de gebruikers. Maar volgens ceo Marc de Vries is het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

werkt nu samen met dagblad . De houdt onder meer in dat het Hyves onderdeel Nu & Straks wordt verrijkt met content zoals polls en video's. Daarbij wordt vooral de nadruk gelegd op nieuws, entertainment en sport. Na de eerste maand waren er al zo'n 5 miljoen pageviews per dag

related partner content for mobile comes here

Of dit ook resulteert in meer bezoektijd op de site, kon De Vries overigens nog niet zeggen. 'De signalen zijn bemoedigend, maar het is nog te kort tijd om hier iets over te zeggen.'

Hyves heeft momenteel 6,9 miljoen unieke bezoekers per maand. Dat is 14% minder dan In de hoogtijdagen, toen de site 7,8 miljoen bezoekers trok. 'Maar deze daling is niet meer dan logisch gezien de opkomst van andere social media.'
Ondanks het gedaalde bereik, is Hyves nog steeds goed voor 7% van de tijd die op internet wordt gespendeerd. De Vries schrijft dit toe aan een veranderend gebruik. Waren Hyvers in de eerste jaren vooral bezig met het zoeken en bekijken van profielen van vrienden, tegenwoordig vinden ze de belangrijkste informatie op de homepage. De meeste tijd spenderen ze nu aan het spelen van spelletjes.

Over de commerciële plannen kon De Vries weinig informatie geven. Hij beperkte zich tot een verwijzing naar de financiële resultaten van TMG, waaruit blijkt dat Hyves een wezenlijke bijdrage levert aan het rendement. De inkomsten komen vooral uit 'sociaal geïntegreerde campagnes. 'Daarvan hebben we er afgelopen jaar vijfhonderd gebouwd. Dat zorgt voor een stabiele basis.'

Hyves wil verder op de ingezette weg. Nu & Straks zal meer gepersonaliseerd worden voor meer relevantie. Een van de beter lopende initiatieven is een samenwerking met Eredivisie Live waarbij gebruikers uitslagen voorspellen van voetbalwedstrijden. Voorspellen zal worden uitgerold naar andere thema’s, de Huiskamerconcerten zullen toegankelijk worden voor een breder publiek. En tot slot zal Hyves een meer open platform worden, zodat iedereen kan deelnemen aan de discussies, ook mensen die niet lid zijn van Hyves. In de zomer gaat Hyves zich richten op het EK voetbal in Polen en Oekraïne en de Olympische Spelen in Londen. Daarbij wordt onder meer samengewerkt met de sportredactie van De Telegraaf.

Hieronder de diapresentatie van De Vries met daarin de nodige cijfers en kengetallen.

View more from

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in