Overslaan en naar de inhoud gaan

Laat klanten producten verbeteren

Wat doen we niet goed en wat kan er beter? Het zijn vragen die in elk bedrijf spelen, maar vaak laten de antwoorden lang op zich wachten.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Om producten en diensten te kunnen verbeteren, moet je als bedrijf eerst weten waar het aan schort. Dat kost tijd. De traditionele wijze van onderzoeken, waarbij aan klanten gevraagd wordt naar hun mening over een bepaalde nieuwe dienst, gaat er meestal vanuit dat die klant eerst redelijk wat ervaring met de dienst moet hebben opgedaan. Dat is terecht, maar het kan er wel toe leiden dat verbeteringen te lang duren. Door gebruik van innovatieve onderzoeksmethoden en –modellen kan heel wat tijd worden bespaard.

related partner content for mobile comes here

Zo ontwikkelde het Amerikaanse DirectTV een nieuw product, dat verschillende computers op een breedbandige internetverbinding aansluit. Het bedrijf liet klanten het product online testen. Door niet te wachten totdat het product kant en klaar was en dan pas klanten erbij te betrekken, kon de marktintroductie met drie maanden worden vervroegd.

Bedrijven die het ontwikkelingstraject van hun producten willen versnellen, doen er over het algemeen goed aan om de gebruiker vanaf het begin een actieve rol te geven. Sommige softwarebedrijven doen nieuwe releases van hun software kado aan hackers, met de afspraak dat zij de tekortkomingen rapporteren. Cisco heeft een publieke ‘bug database’ ontwikkeld, waarin medewerks, leveranciers en klanten problemen en vragen aandragen en vrijuit met elkaar chatten. Zo kunnen fouten sneller worden gesignaleerd en eerder verbeteringen worden gerealiseerd.

< SIZE=1>Bron: Marketing Management<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in