Gemeenten scoren niet goed online


Van de gemeenten scoort Tilburg het hoogst en Rotterdam het laagst. Soms blijkt informatie niet vindbaar, zoals het telefoonnummer van de gemeente of de parkeertarieven.
Voor het gebruikersonderzoek kregen de internettende Nederlanders uit het publiekspanel 10 vragen voorgelegd aan de hand waarvan de websites zijn beoordeeld. Op een vergelijkbare wijze beoordeelde ook een onderzoeker in deze burgertest de kwaliteit van de gemeentelijke websites vanuit het gezichtspunt van de burger.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSGemeenten bieden weinig mogelijkheden om per e-mail of via een nieuwsbrief op de hoogte gehouden te worden. De benamingen van de kopjes zijn vaak lastig te begrijpen voor de burger. De websites ontwerpen vanuit het oogpunt van de bezoeker zou hierbij helpen. Uitgangspunt zou niet de structuur van de eigen organisatie moeten zijn, zoals nu vaak het geval is, maar bijvoorbeeld de concrete producten en diensten die aangeboden worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid