Overslaan en naar de inhoud gaan

Krant gemaakt door lezer is helemaal niet leuk

Weer een heel leuke column van Joost Steins Bisschop in het FD van vandaag.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Weer een heel leuke column van in het FD van vandaag.

related partner content for mobile comes here

Joost refereert aan het welbekende van Robin Sloan en Matt Thompson, waarin een naargeestig beeld wordt geschetst van de traditionele media, doordat Google en Amazon in de naaste toekomst samengaan en nieuwsrobots gepersonaliseerde nieuwsbrieven sturen, gebaseerd op bronnen die overal op internet te vinden zijn.

In die toekomstvisie start de New York Times een proces wegens schending van copyright en verliest bij het Hooggerechtshof. Dan besluit de krant het kanaal naar internet dicht te draaien en terug te keren (het is inmiddels 2011) naar print.

Steins Bisschop denkt dat in 2014 niet alleen de NYT maar ook alle andere gerespecteerde kranten besluiten het internet droog te leggen.

Ik citeer hem: 'De community is nu afhankelijk van de bloggende amateurs, over wie ooit (in 2005 namelijk) werd gezegd dat het zo mooi is om een krant te laten maken door de lezers.
Het is helemaal niet mooi om een krant te laten maken door de lezers.

Ingezonden brieven zijn al een ramp, en als je niet oppast wordt de wereldmening gemaakt in programma's als stand.nl.

De kapper moet knippen en de stukadoor moet de muur gladstrijken, en het wordt een bende als je de troffel en de kapersschaar gaat verwisselen.'

Interessante mening. Wanneer klapt de blog-bel?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in