Krant wordt wel degelijk verdrongen door internet


Op dit moment leest al eenvijfde deel van de internetgebruikers de krant online. 53 Procent van de online krantenlezers zijn mannen. 57 Procent van de vrouwen leest liever de papieren versie. De cijfers komen van Nielsen/NetRatings.
Gelukkig zegt nog steeds 72 procent van de online krantenlezers dat ze de printversies nog wel kopen. Niettemin slaat Rupert Murdoch alarm. De mediamagnaat en eigenaar van News Corporation, dat onder meer the Sun, the Times en the News of the World uitgeeft, ziet online kranten de komende tien jaar flink groeien en een serieuze bedreiging voor print worden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSZijn rechterhand en president van News Corporation Peter Chernin, vertelt dat zijn kinderen het nieuws ook online lezen. Hij ziet internet en gratis kranten als Metro dan ook als serieuze bedreiging voor print. Dat Metro de jonge generatie zou klaarstomen voor de 'serieuze' kranten, is volgens hem niet waar. 'Ik ben een krantlezer, maar mijn kinderen halen hun informatie van internet.'
De formats en benadering van online kranten is veranderd, zegt senior media-analist Gerry Davidson van Nielsen/NetRatings. 'Veel online edities hebben tegenwoordig originele content en zaken als een message board en redactionele blogs, waardoor het medium enorm actueel en interactief wordt.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid