Overslaan en naar de inhoud gaan

Krant wordt wel degelijk verdrongen door internet

Op dit moment leest al eenvijfde deel van de internetgebruikers de krant online. 53 Procent van de online krantenlezers zijn mannen. 57…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op dit moment leest al eenvijfde deel van de de krant online. 53 Procent van de online krantenlezers zijn mannen. 57 Procent van de vrouwen leest liever de papieren versie. De cijfers komen van .

related partner content for mobile comes here

Gelukkig zegt nog steeds 72 procent van de online krantenlezers dat ze de printversies nog wel kopen. Niettemin slaat alarm. De mediamagnaat en eigenaar van , dat onder meer , en uitgeeft, ziet online kranten de komende tien jaar flink groeien en een serieuze bedreiging voor print worden.

Zijn rechterhand en president van News Corporation , vertelt dat zijn kinderen het nieuws ook online lezen. Hij ziet internet en gratis kranten als Metro dan ook als serieuze bedreiging voor print. Dat Metro de jonge generatie zou klaarstomen voor de 'serieuze' kranten, is volgens hem niet waar. 'Ik ben een krantlezer, maar mijn kinderen halen hun informatie van internet.'

De formats en benadering van online kranten is veranderd, zegt senior media-analist Gerry Davidson van Nielsen/NetRatings. 'Veel online edities hebben tegenwoordig originele content en zaken als een message board en redactionele blogs, waardoor het medium enorm actueel en interactief wordt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in