Dirk's goedkope bewijs


Het zoveelste hoofdstuk in de prijzenoorlog. Dirk van den Broek gaat rechtstreeks de confrontatie aan met de concurrenten. Vanaf vandaag parkeert Dirk een mobiele kassa, onder de naam KassaMobiel, pal voor de deur van de concurrent. Dirk wil daarmee de consument het directe bewijs leveren echt de goedkoopste te zijn.
Vandaag stond de kassa op winkelcentrum Binnenban in Hoogvliet (Rotterdam), tegenover concurrenten Albert Heijn en Lekker & Laag.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Bij de KassaMobiel kunnen consumenten hun boodschappen van de concurrent, pal voor de deur, opnieuw laten scannen. De kassa rekent vervolgens uit wat ze bij Dirk kwijt waren geweest voor het zelfde lijstje. De bon moet dan aantonen dat de klant bij Dirk goedkoper uit was geweest.
Maar natuurlijk is het ook niet ondenkbaar dat op de bon een artikel wordt aangetroffen dat juist goedkoper is gekocht dan het bij Dirk in de winkel ligt. In dat geval gaat er een berichtje naar het hoofdkantoor en wordt de prijs alsnog verlaagd.
Het idee van de mobiele kassa, een idee van reclamebureau New Message lekte vorig jaar al uit naar de pers. Vandaag is het pas echt in de praktijk gebracht. Dirk wil niet vertellen waar het ding verwacht kan worden.
Persoonlijk: ik kom net terug van Super de Boer - die zit nou eenmaal aan het eind van de straat hier - en ik ben blij de boel weer in huis te hebben. Als iemand mij op straat had gevraagd mijn twee zware tassen weer uit te pakken en de hele handel nog eens langs de scanner te halen, had ik ze hard uitgelachen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid