“Regelgeving beperkt multimediale uitgevers


Dit zei voorzitter van het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) Loek Hermans tijdens het NUV/Mediaplaza-seminar ‘De nieuwe uitgevers’. Hij roept op tot een nieuwe aanpak van het mediabeleid. Het mag volgens hem niet zo zijn dat het Nederlandse medialandschap in hapklare brokken in de etalage wordt geplaatst voor overnames door buitenlandse mediaconcerns die wel de mogelijkheden van nieuwe mediatoepassingen en creatieve combinaties kunnen benutten.
Ook het recentelijk verschenen rapport Focus op functies van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) geeft aan dat de bestaande (wettelijke) kaders niet toereikend zullen zijn voor een open mediawereld. De WRR dringt aan op een meer samenhangend mediabeleid.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHermans zegt dat uitgevers moeten oppassen dat ze bij de ontwikkeling van multimedia niet worden gedwarsboomd door regels en handelen van de overheid zelf. Voorbeelden daarvan zijn het verhoogde BTW-tarief op digitale leermiddelen en het wederrechtelijke gebruik van auteursrechtelijk beschermd materiaal door de overheid zelf.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid