Overslaan en naar de inhoud gaan

“Regelgeving beperkt multimediale uitgevers

Daar waar een overheid moet stimuleren dat bedrijven nieuwe initiatieven ontwikkelen, krijgen Nederlandse uitgevers juist te weinig ruimte…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit zei voorzitter van het Nederlands Uitgeversverbond (NUV) Loek Hermans tijdens het NUV/Mediaplaza-seminar ‘De nieuwe uitgevers’. Hij roept op tot een nieuwe aanpak van het mediabeleid. Het mag volgens hem niet zo zijn dat het Nederlandse medialandschap in hapklare brokken in de etalage wordt geplaatst voor overnames door buitenlandse mediaconcerns die wel de mogelijkheden van nieuwe mediatoepassingen en creatieve combinaties kunnen benutten.

related partner content for mobile comes here

Ook het recentelijk verschenen rapport Focus op functies van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) geeft aan dat de bestaande (wettelijke) kaders niet toereikend zullen zijn voor een open mediawereld. De WRR dringt aan op een meer samenhangend mediabeleid.

Hermans zegt dat uitgevers moeten oppassen dat ze bij de ontwikkeling van multimedia niet worden gedwarsboomd door regels en handelen van de overheid zelf. Voorbeelden daarvan zijn het verhoogde BTW-tarief op digitale leermiddelen en het wederrechtelijke gebruik van auteursrechtelijk beschermd materiaal door de overheid zelf.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in