Neurotechnieken hebben toekomst


Er komen steeds meer technieken waarmee gemeten kan worden wat producten of advertenties doen in de hersenpan van consumenten.
Een bekend experiment is dat van de Texaan Read Montague. Hij wilde weten hoe het komt dat Pepsi in 'blinde testen' er altijd beter uit komt dan Coca-Cola, terwijl de uitkomst andersom is zodra consumenten weten om welk merk het gaat. Met een magnetische resonantie-techniek kwam Montague erachter dat Coca-Cola een specifiek gebied in de hersenen activeert (het mediale prefrontale cortexgebied), dat het zelfbeeld van mensen bepaalt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet merk Coca-Cola zorgt voor de aanmaak van positieve associaties en gevoelens van zelfwaarde. Punt is dat hersenactiviteiten en -reacties nu goed gemeten kunnen worden, maar nog lang niet altijd inzicht geven in het waarom.
Neurotechnieken worden, als concrete toepassing binnen marketing, een grote toekomst voorspeld, maar geduld is wel vereist.
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid