Overslaan en naar de inhoud gaan

Neurotechnieken hebben toekomst

Marketingflops? Voltooid verleden tijd. Met de nieuwste neurotechnieken kunnen marketeers echt bepalen wat consumenten willen, en hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er komen steeds meer technieken waarmee gemeten kan worden wat producten of advertenties doen in de hersenpan van consumenten.

related partner content for mobile comes here

Een bekend experiment is dat van de Texaan Read Montague. Hij wilde weten hoe het komt dat Pepsi in 'blinde testen' er altijd beter uit komt dan Coca-Cola, terwijl de uitkomst andersom is zodra consumenten weten om welk merk het gaat. Met een magnetische resonantie-techniek kwam Montague erachter dat Coca-Cola een specifiek gebied in de hersenen activeert (het mediale prefrontale cortexgebied), dat het zelfbeeld van mensen bepaalt.

Het merk Coca-Cola zorgt voor de aanmaak van positieve associaties en gevoelens van zelfwaarde. Punt is dat hersenactiviteiten en -reacties nu goed gemeten kunnen worden, maar nog lang niet altijd inzicht geven in het waarom.

Neurotechnieken worden, als concrete toepassing binnen marketing, een grote toekomst voorspeld, maar geduld is wel vereist.
Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in