Overslaan en naar de inhoud gaan

Viral Hard Rock Hotel Vegas

Op MarketingSherpa las ik vandaag over het online succes van het Hard Rock Hotel & Casino Las Vegas. In een felle strijd om online…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sommige merken stampen er flinke budgetten doorheen via RTV campagnes. Het online totaalconcept van Hard Rock Hotel Vegas is naast spraakmakend ook enorm succesvol, gemeten naar het aantal online boekingen. Hard Rock Hotel stopt het gros van haar budget niet in offline reclame en media, maar in een creatieve en interactieve website.

related partner content for mobile comes here

In het totaalconcept versterken live webcams, viral games met foto's van bezoekers van het hotel en een ouderwets message boards (forum) elkaar. Naast een flinke stijging van het aantal online boekingen, geniet Hard Rock Hotel Vegas van flink veel Free PR, aangejaagd door de buzz in de blogosfeer.

Bekijk hier van de website. Ik vind het wederom een teken aan de wand: merken moeten niet alleen reclame maken om de gunst van de consument te winnen. Merken moeten zeker ook faciliteren, entertainment en beleving bieden. Wordt reclame in het digitale tijdperk dan toch advertainment?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in