Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatie-expertise in de boardroom helpt

Slechts 15 procent van de Global 500 bedrijven heeft corporate communications expertise in de board-room. Bedrijven die dat wél hebben,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Communicatie-expertise op boardroom niveau geeft tastbare resultaten, volgens het onderzoek. ‘Aangezien directies van bedrijven rekenschap moeten afleggen over corporate gedrag en hun commitment aan het publiek belang, is er een toenemende behoefte aan de input van public relations bij beleidsbeslissin-gen’, zegt Leslie Gaines-Ross, chief knowledge and research officer worldwide bij Burson-Marsteller.

related partner content for mobile comes here

Hoewel uit het onderzoek blijkt dat 85 procent van de Global 500 bedrijven corporate communications niet in de board heeft, heeft wel 81 procent het op senior managementniveau. Dat is het vaakst het geval in Amerika (92 procent), in iets mindere mate in Europa (81 procent) en aanzienlijk minder in Azië (50 procent).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in