“Provincies laten kansen liggen”?


De aanleiding van het onderzoek waren de doelstellingen van “Andere Overheid”?: vanaf eind 2005 moeten provincies 45 procent van hun dienstverlening online aanbieden.
De provincies werken al enkele jaren aan hun websites. Berenschot en Cemit onderzochten vanuit het perspectief van de burger de bruikbaarheid en aantrekkelijkheid van de provinciale sites. De hoofdconclusie is dat de websites van de provincies gemiddeld een krappe voldoende op bruikbaarheid en aantrekkelijkheid scoren. Groningen komt als beste naar voren, Drenthe als slechtste.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn het eerste deel van het onderzoek zijn de twaalf provinciale websites in expert-reviews aan de hand van 320 criteria beoordeeld. Bijvoorbeeld: weet de gebruiker altijd waar hij is op de website en kan hij makkelijk terugnavigeren? Als de provincie in het kader van interactieve beleidsvorming een chatsessie organiseert, is dan helder wanneer deze plaatsvindt en wat er met de resultaten gebeurt? In het tweede deel van het onderzoek voerden proefpersonen eenvoudige opdrachten uit op de provinciale websites. Bijvoorbeeld: vind het telefoonnummer van het provinciehuis.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid