Korte tv-spot met tag-on meest effectief
Dit blijkt uit AdMeasure, een effectiviteitsonderzoek uitgevoerd door Ster en MarketResponse. Een commercial die als doel heeft de koopintentie te verhogen, is effectiever met een tag-on. Research director Nicole Engels bij de Ster vindt dat logisch. 'De tag-on bevat vaak een call to action. Het maakt dan niet uit of de hoofdcommercial een 15-seconden spot is of een spot van 40 seconden. Adverteerders kunnen met dit gegeven flinke besparingen realiseren.'
De helft van de commercials die er goed in slagen de koopintentie te verhogen, maakt gebruik van een tag-on, zo blijkt uit het onderzoek. Ter vergelijking: bij de commercials die niet of nauwelijks effectief zijn, is dit slechts een kwart. Berlinda Harkink, expert communicatiemanagement bij MarketResponse: 'Omdat de lengte van de commercial er niet toe doet, kunnen adverteerders beter kiezen voor een korte hoofdcommercial met een tag-on, dan voor een lange commercial zonder tag-on. Zeker in een tijd van gelimiteerde reclamebudgetten kunnen zij hier hun voordeel mee doen.'
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaIn het onderzoek zijn ruim 80 commercials getest en gedurende twaalf weken op merkeffecten gevolgd. De commercials zijn afkomstig uit diverse branches en zijn bij alle tv-exploitanten ingezet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid