Overslaan en naar de inhoud gaan

KB, de nationale bibliotheek, ontwikkelt nieuw merkverhaal

Samen met Dawn is er een aangescherpte positionering gemaakt en nieuwe tagline: ‘Gebouwd met woorden. Gevormd door mensen’.
Drieluik mensen-woorden-mensen KB
Drieluik mensen-woorden-mensen KB

De KB, de nationale bibliotheek, heeft samen met creatief-strategisch bureau Dawn een nieuw merkverhaal ontwikkeld. De positionering van de KB is aangescherpt en er is een  nieuwe tagline ‘Gebouwd met woorden. Gevormd door mensen’. Een merkfilm ondersteunt het nieuwe merkverhaal.

related partner content for mobile comes here

Volgens Lennart de Jong, als hoofd communicatie van de KB, had de nationale bibliotheek behoefte aan de herpositionering om de rode draad in de taken en activiteiten herkenbaarder te maken.

De Jong: ‘We zijn al meer dan twee eeuwen een bron van inspiratie en ontwikkeling, maar in de afgelopen jaren is onze maatschappelijke rol veel breder geworden. We houden ons bezig met papieren erfgoed, maar bijvoorbeeld ook met digitale geletterdheid en de betekenis van Artificial Intelligence voor onze samenleving.’

Elk woord telt

Dat zijn uiteenlopende taken, allemaal voortkomend uit de zeggingskracht van woorden, stelt De Jong. Met de nieuwe tagline en merkfilm wil de nationale bibliotheek invoelbaar maken welke impact woorden hebben op mensen en vice versa.

De Jong: ‘Bij de KB telt écht elk woord. Maar uiteindelijk gaat het erom wat die woorden voor mensen kunnen betekenen.’ De wisselwerking tussen woorden en mensen is de basis van de nieuwe merkfilm van KB.

Nieuwe site

Maarten Gooskens, strateeg en copywriter bij Dawn: ‘Op het moment dat je loslaat dat woorden alleen maar inkt op papier zijn gaat er een wereld open - een wereld waarmee we iedereen laten zien dat de KB ook voor en van hun is.’ 

De merkfilm is te zien op de nieuwe website van de KB - www.kb.nl – die vorige week is gelanceerd. Ook met de nieuwe website wil de nationale bibliotheek beter uitdragen aan welke maatschappelijke opgaven ze allemaal een bijdrage levert.

Het merkverhaal achter de nieuwe tagline is ook te lezen op de website.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in