Overslaan en naar de inhoud gaan

Crypto.com sponsort nu ook het WK voetbal

Het platform om cryptovaluta te verhandelen zet groots in op marketing, en dat mag wat kosten.
Crypto.com logo
© Afbeelding via Crypto.com
Crypto.com logo
© Afbeelding via Crypto.com

Crypto.com, een website om cryptovaluta te verhandelen, is de nieuwste sponsor van het WK voetbal in Qatar, eind dit jaar. Dat melden Crypto.com en organisator FIFA. Hoeveel geld er met de sponsoring gemoeid is, is niet bekendgemaakt. 

related partner content for mobile comes here

Doel van de sponsoring is de naamsbekendheid van Crypto.com vergroten, aldus de partijen. Hoe dat precies gaat gebeuren is nog niet duidelijk. Crypto.com zegt in ieder geval dat zijn bestaande en nieuwe klanten kans maken om wedstrijden in het land in het Midden-Oosten bij te wonen. Er wordt ook exclusieve merchandise weggegeven. 

Crypto.com sponsort veel sportevenementen

Voor Crypto.com is het sponsoren van het WK voetbal de nieuwste manier om zijn handelsplatform breder onder de aandacht te brengen. Het bedrijf, dat in 2016 is opgericht en vierduizend medewerkers heeft, sponsort bijvoorbeeld al evenementen in de motorsport, MMA, basketbal en ijshockey. 

In 2021 startte Crypto.com ook als een Formule 1-sponsor en kocht het voor naar verluidt zevenhonderd miljoen dollar de naamrechten op een Amerikaans sportstadion. Dat Staples Center in Los Angeles heet de komende twintig jaar daarom de Crypto.com Arena. In januari incasseerde Crypto.com pr-schade en een miljoenenverlies door een hack. De website zegt tien miljoen gebruikers te hebben en verdient aan de commissies op het verhandelen van cryptovaluta als Bitcoin en Ethereum. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in