Overslaan en naar de inhoud gaan

Kansspelautoriteit sommeert Sauber en Grand Prix Zandvoort geen reclame te maken voor goksite Stake

Stake is een internationale kansspelaanbieder en hoofdsponsor van het Sauber-raceteam. Het heeft geen vergunning van de KSA.
Raceauto van het Sauber-team met als hoofdsponsor Stake
Raceauto van het Sauber-team met als hoofdsponsor Stake
© Shutterstock
Raceauto van het Sauber-team met als hoofdsponsor Stake
Raceauto van het Sauber-team met als hoofdsponsor Stake
© Shutterstock

De Kansspelautoriteit (KSA) heeft de organisatie van de Formule 1 Grand Prix in Zandvoort en raceteam Sauber gesommeerd geen reclame te maken voor illegale kansspelaanbieder Stake tijdens de races aankomend weekend. Het wil niet dat Sauber, dat in de meeste internationale races meedoet als ‘Stake F1 Team’, onder die naam rijdt.

related partner content for mobile comes here

Stake is een internationale kansspelaanbieder en hoofdsponsor van het team. Het heeft geen vergunning van de KSA en mag daarom geen kansspelen aanbieden in Nederland. Ook mag het geen reclame maken of deelname daaraan bevorderen.

Online kansspelaanbieders zonder vergunning moeten daarom maatregelen nemen om deelname vanuit Nederland tegen te gaan, bijvoorbeeld met het toepassen van geoblokkades. Nederlandse spelers kunnen de website dan niet bereiken.

Stake heeft zo’n geoblokkade toegepast, maar desondanks ziet de KSA nog steeds dat Nederlanders er online gokken. De autoriteit wil dan ook voorkomen dat er tijdens de Dutch Grand Prix reclame wordt gemaakt Stake, ook omdat dit veel kwetsbare groepen bereikt als minderjarigen en jongvolwassenen. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in