Internetreclame versterkt merk


Elk van de drie onderzoeken toont aan dat online advertising een positieve invloed heeft op de bekendheid van een merk. Standaardbanners (468x60) vergroten de merkbekendheid, bekendheid met de boodschap, merkwaardering en de aankoopintentie.
De effectiviteit kan nog worden verhoogd door gebruik te maken van nieuwe, grotere advertentieformaten. Alle drie de onderzoeken laten zien dat grotere advertenties de brandingresultaten met gemiddeld 40 procent verbeteren ten opzichte van advertenties met basisafmetingen. Ook het gebruik van ‘rich media’ zoals audio, video, flash en DHTML versterkt het brandingeffect. Interstitials, online advertenties die tussen twee webpagina’s worden vertoond, verhogen het brandingeffect met gemiddeld 194 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen whitepaper over deze onderzoeken kan worden gedownload van de Doubleclick-website.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid