Overslaan en naar de inhoud gaan

Internetreclame versterkt merk

Internetreclame levert een aantoonbare bijdrage aan merkenbouw, of het nu om een bekend of minder bekend merk gaat. Dat is de gedeelde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Elk van de drie onderzoeken toont aan dat online advertising een positieve invloed heeft op de bekendheid van een merk. Standaardbanners (468x60) vergroten de merkbekendheid, bekendheid met de boodschap, merkwaardering en de aankoopintentie.

related partner content for mobile comes here

De effectiviteit kan nog worden verhoogd door gebruik te maken van nieuwe, grotere advertentieformaten. Alle drie de onderzoeken laten zien dat grotere advertenties de brandingresultaten met gemiddeld 40 procent verbeteren ten opzichte van advertenties met basisafmetingen. Ook het gebruik van ‘rich media’ zoals audio, video, flash en DHTML versterkt het brandingeffect. Interstitials, online advertenties die tussen twee webpagina’s worden vertoond, verhogen het brandingeffect met gemiddeld 194 procent.

Een whitepaper over deze onderzoeken kan worden gedownload van de .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in