Overslaan en naar de inhoud gaan

Budget Hans Brinker: exit KesselsKramer?

Hans Brinker Budget Hotel heeft de zevenjarige relatie met zijn bureau KesselsKramer voorlopig on hold gezet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aanleiding is de zomercampagne 'Hans Brinker Budget Hotel. Just like home', waarvan de commercial voor de Engelse MTV niet geschikt is bevonden. In de commercial zien we een zwaar bekaterde jonge vrouw in haar slaapkamer, duidelijk nog niet bekomen van de ongetwijfeld wilde nacht daarvoor, getuige vele lege flessen. Strateeg Matthijs de Jongh van KesselsKramer: "In Engeland oordeelt een officiële ballotagecommissie, de BACC, alle commercials van tevoren. Deze beoordeelde dit filmpje negatief." Johan Kramer: "Een ontrolde en 'gevulde' condoom was in beeld (dat is verboden) en er werd de suggestie gewekt dat het jonge meisje in de film enorm veel drank op had." De Jongh: "Ze vinden de ingeschatte leeftijd van het meisje te laag in relatie tot de alcohol. Hoewel het model twintig jaar is."

related partner content for mobile comes here

Volgens De Jongh en Kramer had Hans Brinker Budget Hoteldirecteur Rob Penris het bureau gewaarschuwd. Penris, vanaf zijn vakantieadres: "Er is nu enigszins een conflict over ontstaan, ja. Zie het als de klassieke seven year's itch. Of het nog goed komt, kan ik nu niet zeggen. De film heeft me flink wat geld gekost en kan niet in Engeland op de buis, terwijl mijn cliëntèle voor ruim zestig procent uit Engelsen bestaat. KesselsKramer heeft van ons altijd alle vrijheid gehad, maar we hebben maar een beperkt reclamebudget. Dat is nu op."Het hotel was de eerste klant van het bureau vijf jaar geleden, en daarvoor al twee jaar verbonden aan Kramer en Erik Kessels. Het mocht een gouden Effie en vele nationale en internationale prijzen in ontvangst nemen. Penris bezint zich op de toekomstige invulling van de communicatie. De commercial wordt wel in andere Europese landen uitgezonden. Daarnaast worden 'Just like home'-printuitingen gecommuniceerd.

De nieuwe commercial is vanaf vrijdag te zien op deze site.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in