Overslaan en naar de inhoud gaan

Hogere winst Adidas door sportevenementen

Adidas heeft in het tweede kwartaal 12 procent meer winst geboekt dan vorig jaar, mede dankzij het EK voetbal en de Olympische Spelen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In totaal werd er 116 miljoen euronettowinst genoteerd. De omzet van Adidas steeg dankzij de grote sportevenementen van deze zomer met 4 procent tot 2,5 miljard euro. Met name in Latijns-Amerika en Azië liep de verkoop goed.

related partner content for mobile comes here

Het Amerikaanse dochterbedrijf Reebok blijft een zorgenkind voor Adidas. Reebok zag de omzet in het tweede kwartaal met bijna 9 procent dalen tot 469 miljoen euro. In het eerste halfjaar maakte Reebok 11 procent minder winst dan een jaar eerder. Adidas-bestuursvoorzitter Herbert Hainer houdt echter vertrouwen in het Amerikaanse bedrijf, waar volgens hem ' de fundering is gelegd voor betere prestaties in de tweede helft van het jaar.' (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in