Overslaan en naar de inhoud gaan

Eerste indruk telt ook in e-mailmarketing

Een van de krachtigste wapens op het vlak van e-mailmarketing is de welkomstmail. Maar je moet wel weten wat je doet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een welkomstmail is de mail die je stuurt als mensen zich hebben ingeschreven op je nieuwsbrief, een bestelling hebben geplaatst of anderszins interesse hebben getoond voor je activiteiten of producten.

related partner content for mobile comes here

Uit Amerikaans onderzoek bij grote retailers als Gap, HP, Macy’s en Best Buy blijkt dat 72 procent een welkomstmail stuurt, vrijwel altijd met een link naar de online shop. 61 procent stuurt zo’n mail binnen tien minuten. Volgens e-mailmarketingexpert Jeanniey Mullen van de Email Experience Council bepalen je eerste drie e-mails of een prospect blijft of afhaakt. Sommige bedrijven stellen in hun welkomstmail liever niet al te gedetailleerde vragen, omdat ze bang zijn dat de prospect daardoor afhaakt. Weliswaar schrijven dan mogelijk meer mensen zich in maar je kent hun voorkeuren niet genoeg om op een relevante manier met ze te communiceren.

Terwijl maatwerk en servicegerichtheid steeds belangrijker worden in e-mailmarketing. Cisco loste het op door een subscription center te lanceren waar nieuwe prospects hun communicatievoorkeuren kunnen registeren en managen.Bron: Marketingnews

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in