Eerste indruk telt ook in e-mailmarketing
Een welkomstmail is de mail die je stuurt als mensen zich hebben ingeschreven op je nieuwsbrief, een bestelling hebben geplaatst of anderszins interesse hebben getoond voor je activiteiten of producten.
Uit Amerikaans onderzoek bij grote retailers als Gap, HP, Macy’s en Best Buy blijkt dat 72 procent een welkomstmail stuurt, vrijwel altijd met een link naar de online shop. 61 procent stuurt zo’n mail binnen tien minuten. Volgens e-mailmarketingexpert Jeanniey Mullen van de Email Experience Council bepalen je eerste drie e-mails of een prospect blijft of afhaakt. Sommige bedrijven stellen in hun welkomstmail liever niet al te gedetailleerde vragen, omdat ze bang zijn dat de prospect daardoor afhaakt. Weliswaar schrijven dan mogelijk meer mensen zich in maar je kent hun voorkeuren niet genoeg om op een relevante manier met ze te communiceren.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaTerwijl maatwerk en servicegerichtheid steeds belangrijker worden in e-mailmarketing. Cisco loste het op door een subscription center te lanceren waar nieuwe prospects hun communicatievoorkeuren kunnen registeren en managen.Bron: Marketingnews
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid