Het 9 dagen effect


Bij het mobile marketing bureau aFrogleap heeft Kim Verkooij een aantal onderzoeken uitgevoerd. De onderzoeken waren vooral gericht op het ontdekken van trends. Een trend die Kim heeft gevonden is er 1 die zeker voor marketeers goed zal vallen; het 9-dagen effect
.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Nadat een app is gelanceerd komen er vaak nog updates en of uitbreidingen op. De timing van deze uitbreiding kan van groot belang zijn voor het slagen van mobiele campagnes. Omdat iPhone en Android apps software zijn die geïnstalleerd moeten worden door de gebruiker, weet je als marketeer niet of jouw klanten beschikken over de app met de laatste features erin!
Bij (mobiele) websites hoef je hier geen rekening mee te houden omdat er niks geïnstalleerd wordt bij de gebruikers, maar elke keer wordt de nieuwste versie getoond.
Voor en nadelen van de 3 mobiele opties.
Mobiele | Hybride | App
Het 9-dagen effect laat zien dat 90% van de gebruikerssessies na 9 dagen de nieuwste versie van jouw app hebben! 9-dagen, dat hadden wij niet verwacht.
Marketeers, plan gerust feature ontwikkeling en live gang van de app kort op de actiedatum (minimaal 9 dagen), en je gebruikers zullen al de laatste versie van je app hebben.
Het hele artikel is in het Engels geschreven en staat op de aFrogleap blog.
http://afrogleap.nl/vast-majority-of-mobile-apps-are-updated-within-a-9-day-timeframe/
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid