Overslaan en naar de inhoud gaan

Het 9 dagen effect

Bij het mobile marketing bureau aFrogleap heeft Kim Verkooij een aantal onderzoeken uitgevoerd. De onderzoeken waren vooral gericht op het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij het mobile marketing bureau aFrogleap heeft een aantal onderzoeken uitgevoerd. De onderzoeken waren vooral gericht op het ontdekken van trends. Een trend die Kim heeft gevonden is er 1 die zeker voor marketeers goed zal vallen; het 9-dagen effect

related partner content for mobile comes here

.

Nadat een app is gelanceerd komen er vaak nog updates en of uitbreidingen op. De timing van deze uitbreiding kan van groot belang zijn voor het slagen van mobiele campagnes. Omdat iPhone en Android apps software zijn die geïnstalleerd moeten worden door de gebruiker, weet je als marketeer niet of jouw klanten beschikken over de app met de laatste features erin!
Bij (mobiele) websites hoef je hier geen rekening mee te houden omdat er niks geïnstalleerd wordt bij de gebruikers, maar elke keer wordt de nieuwste versie getoond.

Voor en nadelen van de 3 mobiele opties.
Mobiele | Hybride | App

Het 9-dagen effect laat zien dat 90% van de gebruikerssessies na 9 dagen de nieuwste versie van jouw app hebben! 9-dagen, dat hadden wij niet verwacht.
Marketeers, plan gerust feature ontwikkeling en live gang van de app kort op de actiedatum (minimaal 9 dagen), en je gebruikers zullen al de laatste versie van je app hebben.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in