Overslaan en naar de inhoud gaan

Instagramwedstrijden voor Kampen & Zwolle

Van 14 mei tot en met 13 juni hielden Zwolle en Kampen een zogenaamde Instagramfotowedstrijd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het primaire doel van organisatoren Zwolle Marketing, IJsseldelta Marketing en Bind Communicatie was om bezoekers en inwoners van Zwolle en Kampen het verhaal te laten vertellen van de steden.

related partner content for mobile comes here

De eerste ronde duurde van 14 mei tot en met 3 juni 2012. In die tijd konden mensen foto’s uploaden op Instagram met de hashtag of . De 25 foto’s met de meeste instagram likes gingen vervolgens, met drie wildcards, door naar de finaleronde. Daarbij ging de teller weer op nul en moesten de finalisten tot en met 13 juni zoveel mogelijk likes op Facebook verzamelen. De deelnemers moesten in een maand tijd hun netwerk inzetten om likes te krijgen.

Statistieken

Bind Communicatie concludeert dat de deelnemers aan de wedstrijd grotendeels bestaande Instagramfans zijn. Het succes van de campagne ligt volgens het bureau in de interactie die is ontstaan op de Facebookpagina’s. Rinze Kaatman, marketingmedewerker bij IJsseldelta Marketing in het persbericht: ‘Het totale budget voor deze campagne was beperkt. Circa 7.500 euro, waarvan 600 euro voor Facebook advertising. We zijn tevreden over de buzz die is ontstaan als gevolg van de campagnes.’

Daarnaast zullen de tweede steden sommige foto’s gaan gebruiken voor de promotie van Zwolle en Kampen.”

Tijdens de Open Monumentendagen op 8 en 9 september, organiseren Zwolle en IJsseldelta Marketing een expositie van de tien meest gewaarde foto’s van "> en ">.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in