Instagramwedstrijden voor Kampen & Zwolle


Het primaire doel van organisatoren Zwolle Marketing, IJsseldelta Marketing en Bind Communicatie was om bezoekers en inwoners van Zwolle en Kampen het verhaal te laten vertellen van de steden.
De eerste ronde duurde van 14 mei tot en met 3 juni 2012. In die tijd konden mensen foto’s uploaden op Instagram met de hashtag #ikbenzwolle of #ikbenkampen. De 25 foto’s met de meeste instagram likes gingen vervolgens, met drie wildcards, door naar de finaleronde. Daarbij ging de teller weer op nul en moesten de finalisten tot en met 13 juni zoveel mogelijk likes op Facebook verzamelen. De deelnemers moesten in een maand tijd hun netwerk inzetten om likes te krijgen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSStatistieken
Bind Communicatie concludeert dat de deelnemers aan de wedstrijd grotendeels bestaande Instagramfans zijn. Het succes van de campagne ligt volgens het bureau in de interactie die is ontstaan op de Facebookpagina’s. Rinze Kaatman, marketingmedewerker bij IJsseldelta Marketing in het persbericht: ‘Het totale budget voor deze campagne was beperkt. Circa 7.500 euro, waarvan 600 euro voor Facebook advertising. We zijn tevreden over de buzz die is ontstaan als gevolg van de campagnes.’
Daarnaast zullen de tweede steden sommige foto’s gaan gebruiken voor de promotie van Zwolle en Kampen.”
Tijdens de Open Monumentendagen op 8 en 9 september, organiseren Zwolle en IJsseldelta Marketing een expositie van de tien meest gewaarde foto’s van #ikbenkampen ">#ikbenkampen en #ikbenzwolle">#ikbenzwolle.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid