Garuda actie op Facebook: de resultaten
Omdat reizen een sociale bezigheid is, lag de focus van de actie op het persoonlijk maken van de beleving en ervaring van een reis met Garuda Indonesia. Onder de noemer “Ziet u ze vliegen” nodigde Garuda Indonesia Facebook volgers uit om samen met vrienden aan boord van hun eigen Garuda Indonesia vliegtuig af te reizen naar een droombestemming in Indonesië
Door deelnemers zelf een bestemming te laten kiezen werd het ruime bestemmingsaanbod binnen de Indonesische archipel onder de aandacht gebracht. Het sociale karakter bestond uit de mogeiljkheid om vrienden aan boord van het vliegtuig uit te nodigen, met posts op de Facebook wall van passagiers voorzag de actie in een viraal effect. Ondersteuning van de actie vond plaats door middel van advertenties in dagbladen en op Facebook.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
Resultaten:
Na twee weken 45.000 nieuwe likers.
Deze nieuwe vrienden plaatsen meer dan driehonderd berichten op de Garuda Indonesia wall, waarvan 60 privé berichten
De posts zorgden voor positieve feedback, te weten:
9300 post likes
2100 comments
800 shares
De posts bereikten bijna 2 miljoen mensen en de app werd 42.240 keer gebruikt.
Op het hoogtepunt spraken meer dan 65.000 mensen over de actie.
Wat vinden we, resultaten om over naar huis te schrijven?
Voor een filmpje over de actie, zie hier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid