Overslaan en naar de inhoud gaan

Garuda actie op Facebook: de resultaten

In het kielzog van KLM zijn ook andere vliegmaatschappijen bezig de mogelijkheden van sociale media te ontdekken. Fuse Communication werd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Omdat reizen een sociale bezigheid is, lag de focus van de actie op het persoonlijk maken van de beleving en ervaring van een reis met Garuda Indonesia. Onder de noemer “Ziet u ze vliegen” nodigde Garuda Indonesia Facebook volgers uit om samen met vrienden aan boord van hun eigen Garuda Indonesia vliegtuig af te reizen naar een droombestemming in Indonesië

related partner content for mobile comes here

Door deelnemers zelf een bestemming te laten kiezen werd het ruime bestemmingsaanbod binnen de Indonesische archipel onder de aandacht gebracht. Het sociale karakter bestond uit de mogeiljkheid om vrienden aan boord van het vliegtuig uit te nodigen, met posts op de Facebook wall van passagiers voorzag de actie in een viraal effect. Ondersteuning van de actie vond plaats door middel van advertenties in dagbladen en op Facebook.

Resultaten:
Na twee weken 45.000 nieuwe likers.
Deze nieuwe vrienden plaatsen meer dan driehonderd berichten op de Garuda Indonesia wall, waarvan 60 privé berichten

De posts zorgden voor positieve feedback, te weten:
9300 post likes
2100 comments
800 shares

De posts bereikten bijna 2 miljoen mensen en de app werd 42.240 keer gebruikt.
Op het hoogtepunt spraken meer dan 65.000 mensen over de actie.

Wat vinden we, resultaten om over naar huis te schrijven?

Voor een filmpje over de actie, zie .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in