Overslaan en naar de inhoud gaan

Fusion 2003: creating chances in challenging times

In de rauw-industriële omgeving van DeFabrique in Utrecht vond woensdag Fusion 2003 plaats, een gezamenlijk congres van de vakbladen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een krachtige aftrap kwam van Baptiest Coopmans, algemeen directeur Iglo Mora Groep. Hij vindt dat bedrijven teveel laten leiden door de recessie. Als er dan toch gekozen moet worden, kies dan voor focus. Hij voorspelt een 'major shake-out' van merken. Alleen de nummers een en twee in een markt, met een heldere, relevante positionering, zullen overleven en kunnen enorm groeien.

related partner content for mobile comes here

Robert de Groot, directeur marketing van Citroën Nederland en van het jaar, vraagt zich af of er nog plek is voor de marketeer. Het probleem van veel marketeers volgens hem: ze weten niet meer waar hun 'boerenlullenverstand' zit. Zelf heeft hij het 'marketing dilemma' opgelost door zijn marketeers een verkoopdoelstelling te geven. Zelfs het themabureau ontsnapt daar niet meer aan.

De marketeer komt er ook niet zo genadig af bij Ben Verwaayen, de hoogste baas van British Telecom. Bent u onderdeel van het probleem of de oplossing, vraagt hij zijn publiek. Verwaayen weet het wel. De communicatie over het bedrijf is teveel aan professionals toevertrouwd, terwijl de klant zelf wel uitmaakt of hij de portier, de voorlichter of de directeur aanspreekt. Marketeers moeten dan ook als de wiedeweerga de bedrijfscommunicatie verbreden.

ING heeft afgerekend met wat 'mindboggling merkissues', vertelt Diederik Laman Trip, ceo ING Nederland. De bank heeft de ambitie opgevat een wereldmerk te bouwen. Maar ja, in Nederland heeft de grootbank twee merken in huis die veel sterker zijn dan ING: Nationale-Nederlanden en Postbank. Met het ING Bank-merk hoopt Laman Trip dat Nederlanders meer zullen doen bij zijn bedrijf dan betalen en sparen. Daarvoor gingen ze voorheen naar 'een echte bank'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in