Overslaan en naar de inhoud gaan

KNVB wil nieuw sponsormodel

Voetbalbond KNVB wil na 2004 volgens een nieuw sponsormodel verder werken. Dan lopen de contracten met de helft van de sponsors af.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De contracten van Adecco, Nuon, Shell, PricewaterhouseCoopers en MasterCard lopen volgend jaar af. De voetbalbond heeft in eerste instantie aan de vijf sponsors waarvan het contract nog doorloopt tot en met 2006, een voorstel gedaan om alleen met deze vijf sponsors door te gaan. Daarbij zou de sponsorovereenkomst met ING en Nationale-Nederlanden in elkaar kunnen vloeien, waardoor er uiteindelijk nog vier sponsors van Oranje overblijven: Nike, Heineken, de Staatsloterij en Nationale-Nederlanden. Dat schrijft Sponsor Magazine online.

related partner content for mobile comes here

De vier sponsors zouden in het nieuwe model wel beduidend meer moeten gaan betalen dan ze nu doen (tussen de 1,2 en 1,5 miljoen euro). Daar krijgen ze dan wel meer exposure voor en een opgewaardeerd sponsorpakket waaronder gereserveerde reclamezendtijd rondom de wedstrijden van het Nederlands Elftal. Ook zou er sprake zijn van het onderbrengen van spelersrechten in het contract.

Sponsormanager Frank Bieleman van de KNVB laat weten dat er inderdaad gestreefd wordt naar meer exclusiviteit voor de sponsors. Over de bedragen en het rechtenpakket doet hij geen uitspraken. Opvallend is dat de KNVB bij de advisering om tot de sponsorpropositie te komen een Zweeds adviesbureau in de arm heeft genomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in