KNVB wil nieuw sponsormodel
De contracten van Adecco, Nuon, Shell, PricewaterhouseCoopers en MasterCard lopen volgend jaar af. De voetbalbond heeft in eerste instantie aan de vijf sponsors waarvan het contract nog doorloopt tot en met 2006, een voorstel gedaan om alleen met deze vijf sponsors door te gaan. Daarbij zou de sponsorovereenkomst met ING en Nationale-Nederlanden in elkaar kunnen vloeien, waardoor er uiteindelijk nog vier sponsors van Oranje overblijven: Nike, Heineken, de Staatsloterij en Nationale-Nederlanden. Dat schrijft Sponsor Magazine online.
De vier sponsors zouden in het nieuwe model wel beduidend meer moeten gaan betalen dan ze nu doen (tussen de 1,2 en 1,5 miljoen euro). Daar krijgen ze dan wel meer exposure voor en een opgewaardeerd sponsorpakket waaronder gereserveerde reclamezendtijd rondom de wedstrijden van het Nederlands Elftal. Ook zou er sprake zijn van het onderbrengen van spelersrechten in het contract.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaSponsormanager Frank Bieleman van de KNVB laat weten dat er inderdaad gestreefd wordt naar meer exclusiviteit voor de sponsors. Over de bedragen en het rechtenpakket doet hij geen uitspraken. Opvallend is dat de KNVB bij de advisering om tot de sponsorpropositie te komen een Zweeds adviesbureau in de arm heeft genomen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid