Overslaan en naar de inhoud gaan

Zorgen voor gezonde omzet

Nu fabrikanten van snacks druk in de weer zijn om hun artikelen ‘lichter’ te maken, rijst voor marketeers de vraag of er op de markt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Geschrokken door de lawsuits die de tabaksindustrie teisteren, heeft snackproducent Kraft schielijk het vet-, suiker- en zoutgehalte van zijn artikelen verlaagd. Want, zo geeft een woordvoerder van Kraft toe: ‘De voedselindustrie heeft zeker een rol gespeeld’ in de toename van vetzucht en aanverwante ziekten, zoals diabetes, onder (Amerikaanse) consumenten. Dus wordt zelfs overwogen om de porties te verkleinen. Spannende tijden voor de marketingafdelingen van Kraft en zijn collega-snackmakers. Immers: juist de grote verpakkingen worden door de consument gekocht, omdat ze meer waar voor hun geld bieden dan de gewone. En ook de psychologische factor speelt een rol: het eten van één grote portie lijkt nog altijd minder ongezond dan het verorberen van twee kleine.

related partner content for mobile comes here

Deskundigen zien het verkleinen van de verpakkingen overigens niet somber in. ‘Kraft hoeft helemaal geen terugval in de verkoop te ondervinden’, aldus een branche-analist. ‘Als ze voldoende investeren in de kwaliteit van hun ingrediënten, zal er hooguit een tijdelijke daling van de winst ontstaan’. Daar staat tegenover dat productverbetering op de lange termijn juist overleving kan betekenen, ten koste van de concurrentie die blijft vasthouden aan goedkope en kwalitatief mindere spullen.

< SIZE=1>Bron: Marketing Week
<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in