Overslaan en naar de inhoud gaan

Expert verliest het meest aan retailmerkkracht

Expert heeft het het zwaarst te verduren, maar ook andere elektronicaretailers verliezen fors merkbekendheid.
Miniatuurvoorbeeld
Homepage Expert
© https://www.expert.nl/
Miniatuurvoorbeeld
Homepage Expert
© https://www.expert.nl/

Expert, Schoonenberg HoorSupport, MediaMarkt, Keurslager en BCC vormen de top 5 van retailers die het ergst dalen in merkkracht (2017-2018). Dat blijkt uit onderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 1.515 respondenten.

related partner content for mobile comes here

Verzwakken

Volgens het adviesbureau staat de omzetpotentie van Expert door die dalende merkkracht onder druk. Dat geldt ook voor branchegenoten MediaMarkt en BCC. Hendrik Beerda Brand Consultancy: ‘Voor alle drie de partijen geldt dat hun zichtbaarheid in het afgelopen jaar significant is afgenomen. Bij Expert was de bekendheidsdaling het sterkst. MediaMarkt en BCC verzwakken ook op de andere twee pijlers van merkkracht (waardering en binding).’

Met stip gestegen

De top 5 van retailmerken die hun merkkracht het meest zagen stijgen, zijn volgens het onderzoek Decathlon, Holland & Barrett, BENU Apotheek, Big Bazar en Multimate.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in