Overslaan en naar de inhoud gaan

Een naam voor je app verzinnen: Een goede naam is het halve werk

Om het zoeken (en vinden) van jouw app te verbeteren, is het kiezen van een beschrijvende of herkenbare naam aan te bevelen. Ga dus met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het optimale aantal karakters is ergens tussen de 9 en 11. Ook blijkt dat net als bij domeinnamen, er kapers op de kust zijn. Bedrijven die lege apps publiceren met aansprekende namen en waarbij de doelstelling is (hoewel ze dat niet zullen toegeven) geld te verdienen met het verkopen van de naam van de app aan de hoogste bieder. De taak voor het bedenken van een goede, korte, beschrijvende en vooral nog beschikbare naam is geen sinecure.

related partner content for mobile comes here

ASOLet bij het publiceren van de app ook op de gebuikte keywords in de omschrijving van de app. Wat dat betreft is het net als bij Google (SEO), hoe relevanter de app wordt beschreven, hoe groter de kans dat de app ook wordt gevonden door de mensen voor wie de app is bedoeld. Dit fenomeen heet met een mooie afkorting ASO (App Store Optimization). Er zijn uiteraard tools voor. Een handige tool hiervoor is bijvoorbeeld .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in