Overslaan en naar de inhoud gaan

Dutchtone verliest reclamezaak Ben

Mobiele aanbieder Ben heeft terecht op grond van een Kema-onderzoek reclame gemaakt met haar derde positie na KPN en Vodafone als het gaat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op 23 juli 2002 heeft RCC Ben in het gelijk gesteld. Concurrent Dutchtone vond de claim van Ben op grond van het Kema-rapport lichtvaardig en discutabel, aldus Planet Multimedia. Dutchtone trok niet alleen de openbare conclusies van Ben in twijfel, maar ook de objectiviteit van het onderzoek: er zou verschil bestaan tussen de conclusies van de Kema en de feitelijke meetresultaten. Ben zou ook de bron niet helder hebben vermeld. De klacht is op alle punten afgewezen. Wel luidt een vaststelling: 'Dat Ben de zogenaamde drive tests zelf heeft gereden gaat in dit verband de in reclame geoorloofde overdrijving niet te buiten, mede omdat de medewerkers van Kema steeksproefsgewijs zijn meegereden.`

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in