Overslaan en naar de inhoud gaan

Draftfcb wordt FCB

De nieuwe global ceo van Draftfcb, Carter Murray, vereenvoudigt de bureaunaam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

 

related partner content for mobile comes here

Zes maanden na zijn aantreden vindt Murray de tijd rijp om Draftfcb te vereenvoudigen tot FCB (Foote, Cone & Belding). Draft en FCB, vroeger twee bureaumerken, werden zeven jaar geleden samengevoegd. De merken zijn volgens Murry één geworden.

Het internationale FCB zal in lokale markten wel een lokaal tintje krijgen. Onder meer door de vestigingsplaats te noemen (FCB Amsterdam). In sommige markten wordt de naam van een overgenomen bureau aan de naam FCB toegevoegd, zoals in Londen: FCB Inferno.

Het nieuwe logo wordt vandaag in gebruik genomen. Het kleurrijke ontwerp stelt de kleuren van vlaggen van landen uit de hele wereld voor. Met het diagonaal tussen de letter B en de eerste letter van de vestigigingsplaats daarna (zie logo FCB Amsterdam hieronder), wil FCB de verbinding van het wereldwijde netwerk met de lokale cultuur verbeelden. Met het lettertype van de barcode moet onderstreept worden dat FCB merken bouwt en producten c.q. diensten van de klanten verkoopt.

Murray zegt opgetogen te zijn over de toekomst van FCB: &;There’s a lot of potential here.&;

Amsterdam
Jos Vis, president van - nu - FCB Amsterdam, zegt dat het wat hem betreft iets meer is dan alleen een naamsverandering. &;We zien het zelf namelijk als een ontwikkeling die de nieuwe dynamiek binnen ons bureau en de markt weerspiegelt. Vanuit die dynamiek  bouwen we verder aan de business van onze klanten. Business die wij wereldwijd  lokaal invullen. Omdat we geloven dat een goed gewortelde kennis van, en passie voor, cultuur belangrijke drivers zijn. Dat zie je terug in wie we zijn, hoe we met elkaar werken en de creativiteit die we leveren.&;

Vis vervolgt: &;Binnen FCB Amsterdam dagen we elkaar uit met de vraag: “Wat ga jij vandaag veranderen om ons werk beter te maken?” Want onze wereld vraagt om dynamiek in mensen, mentaliteit en processen. Onze nieuwe huisstijl symboliseert die dynamiek.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in