Overslaan en naar de inhoud gaan

'Doelstellingen Plastic Heroes onmogelijk'

De doelstellingen van de Plastic Heroes-campagne, die burgers stimuleert om plastic afval te scheiden, zijn te ambitieus.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nedvang, de organisatie die namens het bedrijfsleven de Plastic Heroes-campagne organiseert, wil dat dit jaar 38 pct van het plastic afval door bedrijven en particulieren wordt gerecycled. Recycling Netwerk, dat zelf onderzoek uitvoerde in de 71 meest verstedelijkte gebieden en de hele provincie Utrecht, noemt deze doelstelling een mission impossible.

Volgens de milieuorganisaties scheiden consumenten vooral in stedelijke gebieden te weinig afval om tot de percentages te komen die Nedvang heeft gesteld. Een woordvoerder van Recycling Netwerk zegt dat het percentage gerecycled plastic in 2010 twee tot drie keer zo hoog moet zijn om aan de doelstellingen van Plastic Heroes te voldoen.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in