'Deurwijzer' informeert over misleidende colporteur
De campagne is erop gericht consumenten voor te lichten over hun rechten. Het bestrijden van misleidende en agressieve werving is in 2010 een van de prioriteiten van de Consumentenautoriteit, zo heeft de organisatie laten weten. De campagne werd eerder al aangekondigd in antwoord op Kamervragen over agressieve colportage.
Een van de ontwikkelde instrumenten om consumenten te beschermen is de zogenoemde deurwijzer, een soort informatiefolder waarin staat wat mensen wel en niet moeten doen als er een colporteur aan de deur komt.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaJaarlijks krijgt bijna één op de vijf Nederlanders te maken met agressieve en misleidende colportage of verkoop aan de deur. Het gemiddelde schadebedrag per persoon bedraagt 35 euro. In totaal bedraagt de schade 12 miljoen euro per jaar.
De Consumentenautoriteit heeft het bestrijden van agressieve en misleidende colportage voor dit en volgend jaar uitgeroepen tot een prioriteit. Naast voorlichten kan de organisatie ook boetes uitdelen. Deze kunnen oplopen tot 450.000 euro. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid