Overslaan en naar de inhoud gaan

'Deurwijzer' informeert over misleidende colporteur

De Consumentenautoriteit is van start gegaan met een voorlichtingscampagne over colportage onder het motto: 'Uw deur, uw geld, uw…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne is erop gericht consumenten voor te lichten over hun rechten. Het bestrijden van misleidende en agressieve werving is in 2010 een van de prioriteiten van de Consumentenautoriteit, zo heeft de organisatie laten weten. De campagne werd eerder al aangekondigd in antwoord op Kamervragen over agressieve colportage.

related partner content for mobile comes here

Een van de ontwikkelde instrumenten om consumenten te beschermen is de zogenoemde , een soort informatiefolder waarin staat wat mensen wel en niet moeten doen als er een colporteur aan de deur komt.

Jaarlijks krijgt bijna één op de vijf Nederlanders te maken met agressieve en misleidende colportage of verkoop aan de deur. Het gemiddelde schadebedrag per persoon bedraagt 35 euro. In totaal bedraagt de schade 12 miljoen euro per jaar.

De Consumentenautoriteit heeft het bestrijden van agressieve en misleidende colportage voor dit en volgend jaar uitgeroepen tot een prioriteit. Naast voorlichten kan de organisatie ook boetes uitdelen. Deze kunnen oplopen tot 450.000 euro. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in