Unilever en N=5 hebben meeste San-nominaties


Uit de nominaties blijkt dat bij de adverteerders met name Unilever (7 nominaties) en het Ministerie van Binnenlandse Zaken (5) goed scoren. Bij de bureaus doen N=5 met 15, TBWA\ met 10 en FHV BBDO met 9 nominaties het goed.
Het aantal nominaties dit jaar ligt in lijn met het aantal vorig jaar: dit jaar zijn 34 pct van de ingezonden campagnes genomineerd, vorig was dat 36 pct van het ingestuurde werk. Vorig jaar werden namelijk 130 van de 363 ingezonden campagnes in het boek genomineerd voor een Accent. Toen was bij de bureaus TBWA\ met 12 nominaties koploper, gevolgd door Lemz (met 11), UbachsWisbrun/JWT (10) en N=5 (9).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVan de adverteerders haalde in 2009 Ikea met 6 het hoogste aantal nominaties. Unilever en de Rijksoverheid volgen toen met 5, KPN, Sara Lee en Heineken alledrie met 4. In de periode 12 tot en met 23 april gaan de genomineerde adverteerders en hun bureaus hun case presenteren. De jurering voor de ABC Accenten voor Adverteerder en Bureau van het Jaar en Consistent Accent vinden half mei plaats. De uitreiking van de San Accenten staat gepland op 27 mei.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid