Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever en N=5 hebben meeste San-nominaties

De verschillende San-jury’s hebben 114 van de in totaal 337 ingezonden campagnes in het San Jaarboek 2009 genomineerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit de nominaties blijkt dat bij de adverteerders met name Unilever (7 nominaties) en het Ministerie van Binnenlandse Zaken (5) goed scoren. Bij de bureaus doen N=5 met 15, TBWA\ met 10 en FHV BBDO met 9 nominaties het goed.

related partner content for mobile comes here

Het aantal nominaties dit jaar ligt in lijn met het aantal vorig jaar: dit jaar zijn 34 pct van de ingezonden campagnes genomineerd, vorig was dat 36 pct van het ingestuurde werk. Vorig jaar werden namelijk 130 van de 363 ingezonden campagnes in het boek genomineerd voor een Accent. Toen was bij de bureaus TBWA\ met 12 nominaties koploper, gevolgd door Lemz (met 11), UbachsWisbrun/JWT (10) en N=5 (9).

Van de adverteerders haalde in 2009 Ikea met 6 het hoogste aantal nominaties. Unilever en de Rijksoverheid volgen toen met 5, KPN, Sara Lee en Heineken alledrie met 4. In de periode 12 tot en met 23 april gaan de genomineerde adverteerders en hun bureaus hun case presenteren. De jurering voor de ABC Accenten voor Adverteerder en Bureau van het Jaar en Consistent Accent vinden half mei plaats. De uitreiking van de staat gepland op 27 mei.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in