Start campagne tegen misleidende colporteur
Het startschot wordt gegeven door minister Maria van der Hoeven van Economische Zaken. De campagne is erop gericht consumenten voor te lichten over hun rechten. Het bestrijden van misleidende en agressieve werving is in 2010 een van de prioriteiten van de Consumentenautoriteit, zo heeft de organisatie laten weten.
De campagne werd eerder al aangekondigd in antwoord op Kamervragen over agressieve colportage. Een van de ontwikkelde instrumenten om consumenten te beschermen is de zogenoemde deurwijzer, een soort informatiefolder waarin staat wat mensen wel en niet moeten doen als er een colporteur aan de deur komt.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe Consumentenbond pleit inmiddels in navolging van het Bel-me-niet register nu voor een Bel-niet-aan-register. Volgens de bond leeft het idee dat bedrijven gegevens uit het Bel-me-niet-register gebruiken om bij mensen langs de deuren te gaan. ´We kunnen het niet aantonen, maar het lijkt erop', zegt een woordvoerder.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid