Overslaan en naar de inhoud gaan

'Dodelijke' winkelakties in China nu verboden

Een goedaardige plek, zo'n marketingblog, zou je denken. Het ergste dat er kan gebeuren, is een paar mensen die elkaar beschaafd in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een goedaardige plek, zo'n marketingblog, zou je denken. Het ergste dat er kan gebeuren, is een paar mensen die , of een cybermenigte die . Bij marketingaktiviteiten gebeuren nu eenmaal geen grote rampen.

related partner content for mobile comes here

Maar in China is alles anders. Bij een winkelaktie ter viering van Carrefours 10-jarige aanwezigheid in de stad Chongqing (de grootste stedelijke agglomeratie ter wereld met zo'n 31 miljoen inwoners) vielen daar drie doden en zeven zwaargewonden. Het Carrefour-filiaal in de wijk Shapingba bood 3000 stuks 5-literflacon raapolie aan, van 51,40 yuan voor 39,90 yuan (voor Euro's precies door 10 delen). Om vier uur 's ochtends begon zich een rij te vormen, en toen om 8 uur 20 de winkeldeuren opengingen, ging het mis. De menigte drong naar binnen, enkelen struikelden, met het trieste resultaat.

Niet dat Carrefour niet was gewaarschuwd, overigens. Twee weken geleden raakten bij een soortgelijke aktie van de Tesco-supermarkt in de Shanghainese wijk Baoshan 19 mensen in het ziekenhuis verzeild. Ook hier was raapolie de boosdoener.

Een reaktie van de autoriteiten kon niet uitblijven. 'Op=op'-promoties , en het bewuste Carrefour-filiaal in Chongqing is 'wegens reorganisatie gesloten.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in