Overslaan en naar de inhoud gaan

De extreme brandstretch van Optimel: van (drink)yoghurt naar salades voor op brood

Van zuivel naar salades: de lancering van Optimel Salades bleek geen 1 april-grap te zijn.
Salade Paprika Komkommer
Salade Paprika Komkommer
© Optimel
Salade Paprika Komkommer
Salade Paprika Komkommer
© Optimel

FrieslandCampina zet de gewaagde stap om Optimel Salades te introduceren. We kennen dat zuivelmerk van yoghurt, drinkyoghurt en aanverwante producten, de stap naar salades is zowel qua productie als vermarkting een uitdaging.

related partner content for mobile comes here

Het gemeenschappelijk domein van de brand-stretch laat zich raden: gezondheid. De salades zijn dan ook geproduceerd op basis van groenten en gepasteuriseerde yoghurt (geen mayo!) en suikervrij. Ze bevatten volgens FrieslandCampina minstens 50 procent minder calorieën dan andere verse brood- en toastsalades.

Promotie

De Optimel Salades worden geïntroduceerd met een grootschalige mediacampagne, bestaande uit een TV-commercial (zie hieronder), een outdoor campagne en een influencer campagne. Daarnaast worden meer dan 1 miljoen Optimel-verpakkingen voorzien van on-pack communicatie. Ook volgt een landelijke sampling actie, een cashback actie en diverse activaties in de supermarkt.

Optimel Salades

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in