Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrumona neemt belang van 51 procent in Ranja BV

Vrumona krijgt een meerderheidsbelang in de siroopmerken Ranja en Limeau.
Murk Spits (Vrumona) en Jochem Schouten (Nederlands MerkGoed)
Murk Spits (Vrumona) en Jochem Schouten (Nederlands MerkGoed)
© Vrumona
Murk Spits (Vrumona) en Jochem Schouten (Nederlands MerkGoed)
Murk Spits (Vrumona) en Jochem Schouten (Nederlands MerkGoed)
© Vrumona

Murk Spits, algemeen directeur van Vrumona, en Jochem Schouten, directeur en mede-eigenaar van Nederlands MerkGoed, zetten woensdag hun handtekening onder de overeenkomst die het startschot geeft voor een strategische samenwerking tussen de twee partijen. Vrumona neemt een meerderheidsbelang van 51 procent in Ranja BV. Hoeveel Vrumona daarvoor betaalt, wordt niet bekendgemaakt.

related partner content for mobile comes here

Vrumona, dat frisdrankmerken als Pepsi, Crystal Clear, Royal Club, Sourcy, Sisi en Rivella in zijn portfolio heeft, verschaft zich met de deal toegang tot de siropencategorie. Spits: ‘We zien dat als een belangrijke aanvulling.’

Fancy siroop

Ranja, één van de oudste limonademerken (1921) van Nederland, is sinds 2016 eigendom van Nederlands MerkGoed en siropenproducent Burg Groep. Zij herpositioneerden het merk met een natuurlijke receptuur zonder kunstmatige toevoegingen en een nieuwe fles. Daarmee verschafte het merk zich weer een positie in de schappen van de Nederlandse supermarkten (nu 2 duizend winkels).

Onderdeel van de deal is ook het wat deftiger gepositioneerde siroopmerk Limeau, Sirop d'Amsterdam. Dit is volgens de makers een biologische premium siroop ‘gericht op (jong) volwassenen met wat complexere smaken, zoals Limeau Ginger Ale en Limeau 4 Fruits.’

Gezonder

Spits meldt overigens dat Vrumona vanuit de missie ‘Goed en Gezond Drinken voor Iedereen’, grootse plannen heeft om het siropensegment gezonder te maken. ‘Daar kan ik nu nog niet op vooruitlopen, maar we hopen in de tweede helft van dit jaar meer te kunnen melden.’

Schouten verklaart in een statement dat Vrumona sterk is in het laten groeien van merken. ‘Zo heeft ze ruim 15 jaar geleden het merk Crystal Clear gekocht, dat inmiddels is uitgebouwd tot haar grootste merk in de Nederlandse supermarkt. Gezien de kracht van Vrumona in het supermarkt-kanaal en in horeca hebben wij er alle vertrouwen in dat we samen de merken Ranja en Limeau verder kunnen laten groeien en de Nederlandse siropenmarkt een nieuwe impuls kunnen geven.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Scato van Opstall

Enorm leuk dat Nederlands MerkGoed en ook tof om Ranja biologisch te maken. Maar dat Limeau is wel een beetje van het padje af. De ingredienten van Limeau Ginger Ale: water, suiker, sap uit fruitconcentraat: 14% appel, 9% druif en 2% citroen. En ik maar denken dat Ginger het Engelse woord voor Gember. Hoop dat ze bij Vrumona wel een vertaler in dienst hebben ;)

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in