Overslaan en naar de inhoud gaan

Publicis koopt voor 4 miljard datamarketingbedrijf Epsilon

Het is de grootste acquisitie tot nu toe van Franse communicatieholding.
data
data

Publicis Groupe heeft voor 3,9 miljard euro marketingunit Epsilon van Alliance Data overgenomen. Met de stap versterkt de Franse communicatieholding zijn positie op de (Noord-)Amerikaanse markt.

Twee weken geleden werd de deal al aangekondigd, vandaag is het officieel. Publicis Groupe wil een rol spelen in de snel veranderende markt die steeds meer gedreven wordt door online klantdata.

related partner content for mobile comes here

Epsilon brengt data van zo'n 160 miljoen individuele klanten in. CEO Arthur Sadoun zegt overtuigd te zijn dat de overname een goede stap is 'in een wereld waarin data het centrum zijn van alle beslissingen en de mobiele telefoon ons belangrijkste apparaat is geworden'.

Vijf jaar geleden stak Publicis na het mislukken van de fusie met het Amerikaanse Omnicom 3,7 miljard euro in de overname van digitaal tech consultantbedrijf Sapient. 

Publicis draaide een minder vierde kwartaal in 2018, maar verwacht de tweede helft van dit jaar betere tijden. Beleggers straften het concern daarvoor af. De koers daalde het afgelopen jaar met 15 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in