Overslaan en naar de inhoud gaan

David Verschoor (Hartstichting): ‘De traan is totaal niet meer onderscheidend’

CMO STUDIO | De tearjerker past niet meer bij Hartstichting. ‘We willen juist een positieve toon aan ons merk koppelen.’
CMO Studio ontvangt David Verschoor van Hartstichting
CMO Studio ontvangt David Verschoor van Hartstichting
© Video en stills: JTD Producties
CMO Studio ontvangt David Verschoor van Hartstichting
CMO Studio ontvangt David Verschoor van Hartstichting
© Video en stills: JTD Producties

In de vijfde aflevering van CMO Studio, de video- en podcastrubriek over marketing van Adformatie, duiken we met David Verschoor, CMO bij Hartstichting, de actualiteit van het marketingvak in, bespreken we het laatste Hartstichting-marketingnieuws en bovendien roept Verschoor ‘De Winnaar van de Week’ uit. Daarna gaat hij dieper in op de marketingstrategie van Hartstichting.

related partner content for mobile comes here

Bekijk de aflevering hieronder, of beluister hem als podcast via je favoriete podcast-app. (Te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Google Podcast.)


(Meer uitgebreide thema-agenda onder de video.)

 

CMO Studio #5 – David Verschoor, CMO bij Hartstichting

Topics in deze aflevering

  • Grolsch trekt advertenties terug van nieuwe, rechtse Britse omroep GB News. Is het cancelen van deze omroep wel zo’n grote daad van inclusiviteit?
  • Het Rode Kruis komt met een reanimatietraining, bestaande uit 35 Instagram Stories. Wat was er mis met ‘reanimeren met de Bee Gees?’
  • Recent kwam Hartstichting met de campagne ‘Philip en zijn Hart’, een ‘speelfilm’ van 10 minuten. Is dat niet ietwat lang?
  • Samen met Longfonds en KWF kwam Hartstichting ook met de campagne ‘De wereld wordt rookvrij. Wen er maar aan.’ Is samenwerken het nieuwe normaal?
  • De Winnaar van de Week (misschien wel de grootste influencer ter wereld)
  • Hartstichting heeft enige tijd geleden een kanteling ingezet van fondsenwervend goed doel naar impactgestuurde organisatie. En donateurs werven dan?
  • Hart- en vaatziekten (24 pct) en kanker (29 pct), zijn doodsoorzaken nummer 1. Waarom haalt Hartstichting dan ‘maar’ 43 miljoen op en het KWF 155 miljoen?
  • De toon die in het domein van goede doelen wordt aangeslagen is er altijd één van emotie. Waarom kiest Verschoor meer voor een functionele tone-of-voice?

Terugkijken

CMO Studio #1: Pieter Smeets (ASN Bank): ‘Duurzaam moet niet te moeilijk zijn'

CMO Studio #2: Merijn Everaarts (Dopper): ‘Groei is een superslecht model’

CMO Studio #3: Frans Leenaars (TUI): ‘Sinds de persco van 11 mei is de deksel eraf'

CMO Studio #4: Leo Hensen (T-Mobile): ‘We zijn naar één marketingteam gegaan waarin we vier merken managen’

CMO Studio ontvangt in juli Greo Belgers van Triodos Bank en Thecla Schaeffer van Tony's Chocolonely

CMO Day

CMO Studio is dé contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Onder de vlag van CMO Community organiseren we verschillende live events, waaronder ook de CMO Day op 3 november aanstaande.

House of Executives

De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in