Overslaan en naar de inhoud gaan

Leo Hensen (T-Mobile): ‘We zijn naar één marketingteam gegaan waarin we vier merken managen’

CMO STUDIO | Het is volgens Hensen niet effectief om de vier eigen merken van T-Mobile Nederland tegen elkaar te laten concurreren.
Leo Hensen - T-Mobile (rechts) en Roderick Mirande (Adformatie)
Leo Hensen - T-Mobile (rechts) en Roderick Mirande (Adformatie)
© JTD Producties
Leo Hensen - T-Mobile (rechts) en Roderick Mirande (Adformatie)
Leo Hensen - T-Mobile (rechts) en Roderick Mirande (Adformatie)
© JTD Producties

In de vierde aflevering van CMO Studio, de video- en podcastrubriek over marketing van Adformatie, duiken we met Leo Hensen, director marketing & communications bij T-Mobile Nederland, de actualiteit van het marketingvak in, bespreken we het laatste T-Mobile-marketingnieuws, bovendien roept Hensen ‘De Winnaar van de Week’ uit. Daarna gaat hij dieper in op de marketingstrategie van T-Mobile Nederland, dat behalve het hoofdmerk ook de merken Tele2, Ben en Simpel omvat.

related partner content for mobile comes here

Bekijk de aflevering hieronder, of beluister hem als podcast via je favoriete podcast-app. (Te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Google Podcast.)
(Meer uitgebreide thema-agenda onder de video.)

CMO Studio #4 – Leo Hensen, Director Marketing & Communications bij T-Mobile Nederland

Topics in deze aflevering

  • Start-up Media Futures Market wil de media-inkoopmarkt opschudden door de regie terug te geven aan adverteerder en exploitant. Hebben de grote mediabureaus hun transparantie nog altijd niet op orde?
  • Een maand remote mogen werken wordt het nieuwe normaal, als het aan pr-bureau Glasnost ligt. Ziet Leo Hensen zich al zitten aan de Bosporus met zijn Macbook Air en een geitenmelk frappucino macchiato?
  • Ben (1) en T-Mobile (2) zijn uitgeroepen tot de twee meest klantvriendelijke merken van Nederland. Hoe heeft Hensen dat geflikt?
  • Meest recente T-Mobile-campagne heet ‘Stream als een unlimited’. Wat is dé consumer insight die aan de basis lag?
  • T-Mobile heeft in Nederland eind 2020 (volgens Telecompaper), de koppositie gepakt en VodafoneZiggo en KPN het nakijken gegeven. Welke marketingkeuzes hebben geleid tot dit succes?
  • De vier merken van T-Mobile hebben nogal wat overlap. Welk(e) merk(en) schrapt Hensen van het tableau? En wanneer?
  • En hoe legt Hensen aan zijn dierbaren uit dat hij met de ‘Unlimited-proposities’ van T-Mobile hele volksstammen heeft getransformeerd in bingende zombies?

Terugkijken

CMO Studio #1: Pieter Smeets (ASN Bank): ‘Duurzaam moet niet te moeilijk zijn'

CMO Studio #2: Merijn Everaarts (Dopper): ‘Groei is een superslecht model’

CMO Studio #3: Frans Leenaars (TUI): ‘Sinds de persco van 11 mei is de deksel eraf'

CMO Day

CMO Studio is dé contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Onder de vlag van CMO Community organiseren we verschillende live events, waaronder ook de CMO Day op 3 november aanstaande.

House of Executives

De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in